Det här är ett skumt problem. Jag har skapat två användarkonton på min Imac. För mig
funkar Safari helt OK. Men på min sambo's användarkonto kraschar Safari hela tiden.
Har aldrig installerat 3.0 betan någon gång. Sambon får köra Firefox tills vi kommer på någon lösning.
Skiljer det sig mellan kontona, borde det hjälpa att slänga bort com.Apple.Safari.plist under Bibliotek/Preferences i det konto där det krånglar. Det ska göras när Safari inte är igång (innan dess kan det kanske vara smart att tömma Safaris cache (alt+cmd+E i Safari).
Hjälper inte det heller, gör då följande: Först, med Safari igång, välj Arkiv-Exportera bokmärken (så spars dessa som en vanlig HTML-fil). Töm cahen igen, stoppa Safari och släng både preferensfilen ovan och hela mappen Bibliotek/Safari för samma användare. För säkerhets skull, dumpa också mappen Bibliotek/Caches/Safari.
När nu Safari startas, har det förlorat alla minnen av vad som gjorts tidigare, så alla inställningar måste göras om och all historia är borta. Bokmärkena är räddade och kan importeras igen.
F Ö: Har han/hon Pith Helmet inlagt? Det är härligt att ha, men ställer tyvärr ofta till elände av det här slaget.