Jag var tveksam till de där spekulationerna och efter att ha läst RD senaste är jag stärkt i min tro att de inte kommer att hända inom den närmaste tiden: Kevin Chang, iSuppli and The iPhone Nano Myth
Apple kommer förstås att leverera fler iPhone-modeller, men jag tror inte på en i nano-storlek inom en snar framtid.
Bonus är att RD också tar upp de rätt fåniga BOM-uträkningar som iSuppli alltid levererar, som om det har något att göra med Apples totalkostnader, ungefär lika intressant som kostnaden av att pressa Vista på DVD:
Remember when iSuppli reported that manufacturing Windows Vista costs all of $2.50 for the box and DVDs, informed us that Microsoft's profit margins were 10,000%, and suggested the price of Vista was therefore about to plummet? That didn't happen of course, but if it had perhaps it would be more obvious how simplistic and silly it is to draw broad conclusions based upon its tear-down estimates.
Nu är det väl inte iSuppli som är problemet utan att deras rapporter tas som sanningar av oseriösa journalister som skriver artiklar som "Apples vinst på iPhone är 50%" och ger bränsle till Apple-hatarna.