Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi har det alldeles för bra...

Tråden skapades och har fått 137 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av akerstrom:

Men nu verkar det gå åt skogen även för mac, i alla fall vad det gäller virus. Är jag trött eller är det inte en mac hon fått virusproblem på? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1126230,00.html

Haha. Det försökte lura mig idag.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-24 23:08

Men nu verkar det gå åt skogen även för mac, i alla fall vad det gäller virus. Är jag trött eller är det inte en mac hon fått virusproblem på? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1126230,00.html

Ja, det är en PowerBook G4 på bild men om det är hennes eller reporterns går det inte att säga. Aftonbladet har många ggr förr haft Macar på bild i pc-relaterade artiklar:1, 2, 3

http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2007-072302-0958-99
Antal smittade worldwide enligt Symantec : 0-49

"Systems Affected: Windows 98, Windows 95, Windows XP, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows 2000

W32.Mubla.B is a worm that spreads through MSN Messenger and opens a back door on the compromised computer. "

Flickvännen läste högt från MacBooken i soffan och hon skrattade också åt att man använde en Mac för att visa problem för Windows-datorer...

Men det är värst vad hon kvinnan lyckas se sur ut på bild.

Aftonbladet är väl "skrämselpropagandans" främste vapendragare...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-24 23:32

Jättekonstigt egentligen. Att ett virus skriven till XP/Vista skulle krascha Mac:Messenger tror jag inte en sekund på. Dessutom visas nÃ¥got helt Messenger-orelaterat på skärmen.. Aftonbladet tog väl en av deras stockbilder, som vanligt.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-24 23:47
Ursprungligen av boris91:

Jättekonstigt egentligen. Att ett virus skriven till XP/Vista skulle krascha Mac:Messenger tror jag inte en sekund på. Dessutom visas nÃ¥got helt Messenger-orelaterat på skärmen.. Aftonbladet tog väl en av deras stockbilder, som vanligt.

Stockbild kan det inte vara när kvinnans namn står under bilden.;)

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-24 23:58
Ursprungligen av Homy:

Stockbild kan det inte vara när kvinnans namn står under bilden.;)

Är ju antagligen inte henne när det inte är just den datorn som kraschade.. varför skulle hon visa upp en Mac istället?

Är ju antagligen inte henne när det inte är just den datorn som kraschade.. varför skulle hon visa upp en Mac istället?

Kan ju va som så att aftonbladet skickade en Reporter (Maria Hagström) och Fotograf (Rolf Andersson) som hade en burk med sig.

"- Nej, jag vill inte fotograferas framför min ostädade datorhörna"
"- Jamen, håll i min dator här då så får vi en snygg bild. Du kan väl se så där 'allvarligt
drabbad' ut också"
"- Blir det bra så här?"
"- Fint..."

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-25 00:16

Datorer kan man fuska med, speciellt när det står att det inte är den på bilden som kraschade. Majoriteten lägger inte märke till det. Människor däremot kan man inte bara byta ut och skriva falskt namn på. Om bilden föreställer en kvinna som tittar rakt in i kameran och påstås vara den drabbade Linda Carlsson så måste det vara henne. Annars får man göra som med datorn och skriva att "personen på bild har inget samband med artikeln". Det skulle skada artikelns trovärdighet om hon som påstås vara den drabbade på bild inte var den drabbade.

Det står nu under bilden "(Datorn på bilden är inte den som kraschade)."

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-24 23:45
Ursprungligen av Anders Täpp:

Det står nu under bilden "(Datorn på bilden är inte den som kraschade)."

Haha, ja.. det gör det ju. Varför kan de inte bara vara specifika och beskriva exakt att händelsen gällde MSN Windows Version ? så att folk slipper spekulera.

Wow

Det var som fasen.. trodde nån skoja när de nämnde att texten var ändrad...

Kunde de inte Photoshoppat ihop ett leende på henne också

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 00:13

Makes sense.. Skräptidning.

Se där ja! Nu har dom visst pratat förstånd med Linda!

(sorry... kunde inte låta bli...)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-25 15:24

Det kanske hon gör.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-26 14:29

Hahaha, himla skoj att läsa och känna igen sig i många av berättelserna här i denna tråd.

Ja, det känns verkligen skönt och bra att åka hem från jobbet och väcka Macen och sätta igång musik, msn och FireFox (där 99.se/mac är startsida).

Jag jobbar i en väldigt stor organisation och allt går så trögt när det gäller arbetsverktyg (datorer/system). Ja, allt IT-relaterat faktiskt. Mycket är styrt centralt och det är inte mycket man kan anpassa på sin jobbdator (PC). Vi har en IT-organisation som är sammanflätat med vår organisation. Och Helpdesken som numer går under namnet "Helpless" har det tufft med att hålla god servicenivå på alla förvaltningar inom Region Skåne.

Är det inte datorer och system som krånglar så är det telefoni/telefonisystemet som krånglar...

...Är det inte dags att gå hem än?

Nu snöar det i helvetet

John Dvorak, största Mac-hataren på webben, har fått en Mac som jobbdator på sitt nya jobb. Vad hände då tro?

Dvorak – Me and My Mac

Wiki uppdaterad här

Ursprungligen av Anders Täpp:

John Dvorak, största Mac-hataren på webben, har fått en Mac som jobbdator på sitt nya jobb. Vad hände då tro?

Sent skola syndarna vakna

Skämt åsido. Verkar han inte vara en sur gammal "grumpy" gubbe, läste på WikiPedia och de förutsägelser han gjort var inte speciellt exakta. Undrar om inte Sylvia Browne är bättre
(Känd "psychic"-kärring i USA, Stor bluff)

Han hade aldrig någon substans. Erkände på film att han skrev dumheter för att reta upp Mac-användare och trigga trafik.

Lustigt att han även skriver ""In my opinion, I sense that the OS is more solid than Microsoft Windows, but I cannot say why exactly." Det är precis det vi pratat om här i tråden. User Interface Friction som Pfeiffer kallade det i sin rapport.

Bevaka tråden