Hej hej!
Vet inte riktigt om det platsar här i MBP forumet eller om jag skulle postat det under bildskärmar istället? Jag vet ju inte riktigt vad som är fel...
Min gamla 32" LCD TV valde ju att lägga av helt och hållet (invertern troligen). Butiken ordnade så att jag kunde få en ny på garantin och betala lite mellan så jag kunde byta upp mig. Så idag har jag en 40" Sony Bravia U-serie LCD på väggen. So far so good.
Med min gamla TV och MBP:n var det aldrig några problem - jag körde Front Row i OS X och jag bootade upp i Windows Vista och körde spel på TV:n. Allt fungerade fint.
Nu funkar det inte så bra längre. När jag kör i OS X flimrar bilden ganska kraftigt lite då och då - flimrar är kanske fel ord, den darrar liksom mer i sidled. Min tanke var att det kan vara för att jag har högre upplösning i min MBP (1440 x 900) än vad TV:n klarar av (HD ready - 1366x768 - men ändå). men det var ju aldrig några som helst problem med min 32" TV.
Ännu värre är att när jag nu bootar upp i Windows Vista så får jag ingen bild alls. TV:n blinkar till, men säger sedan att den inte får någon signal och går ner i viloläge efter en stund. Har provat att ändra upplösningar osv, men nähädå. Inget funkar.
Jag kopplar ihop min MBP med Sonyn genom Apples DVI-VGA adapter och sedan vga-vga kabel till Tv:n eftersom den inte har DVI in.
Någon som kan hjälpa?