Hej!
Är just sysselsatt med den rätt trevliga uppgiften att planera köp av en MacPro 2.66 med en 30" Cinema Display, och undrar över om man skall lägga extra pengar (2430:-) på ett ATI Radeon X1900 XT 512 MB i stället för "grundtipset" NVDIA GeForce 7300 GT 256 MB.
Båda skall ju klara en 30", men det dyrare har dubbla minnet m m. Jag räknar inte med att ha någon mer skärm (;) ), jag håller inte alls på med spel eller video, men vill kunna jobba fullt ut med bilder via Lightroom och Photoshop CS3.
Rimligtvis är det väl ingen skillnad i återgivningen av stillastående bilder mellan korten, men kommer det billigare kortet (med mindre minne) att ta mer processorkraft/systemminne när man t ex rullar i ett stort bibliotek i Lightroom (en MYCKET frustrerande sysselsättning med min nuvarande enkelprocessor-G5...)? Jag tänker pula in 8GB i systemminne, så det finns iofs at ta av, men minne på kortet lär väl vara effektivare.
Jag har sökt här, men sökfunktionen strular för tillfället, så jag har fått bläddra manuellt i detta forum och inte hittat något.
Tacksam för lite synpunkter!