Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt batteri?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-25 03:05

Min macbook är inte mer än en vecka gammal och i skrivande stund har jag haft i sladden flera timmar men procentsatsen uppe vid klockan går inte till hundra utan den stannar på 97 %. Varför sker detta?

Mvh:cool:

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-25 13:11

Ingen?

Det där händer mig ibland också, det brukar försvinna efter en omstart. Då är den uppe på 100 % igen, har dock inget svar på varför det händer. Men om det består efter omstart så bör du nog höra av dig till stället där du köpte den.

Kan vara så att laddningen på batteriet måste sjunka ändå lägre för att datorn ska börja ladda det. Pröva att koppla ifrån laddaren och använd datorn ett tag så batteriet laddas ur och koppla in laddaren igen. Då borde den ladda till 100%.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-25 16:49

Jag drog ut kabeln och lät nivån sjunka till 76 - sen kopplade jag in sladden igen och nu står det 100 %.

När jag ändå skriver - det finns en tangent till vänster om den vänstra ctrl tangenten som heter fn - vad är den till för? Sen finns det också en tangent till vänster om "home" tangenten - vad är den till för?

fn-tangenten ändrar funktionen på vissa tangenter. Exempelvis ändras backspace till delete när du håller in fn. Tangenten till vänster om home är enter. Hittade en gammal tråd som förklarar lite mer: http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/50659-nyboerjarfragor.html

1
Bevaka tråden