Samtliga 22-tummare har TN-paneler, och det har eventuellt 20-tummarna du har valt ut också.
Jag tycker att du skall satsa på en 20 (eller möjligtvis 21") med bättre panelteknologi för bättre färger, betraktningsvinklar osv istället för enbart större yta men med samma upplösning.
Dell 2007 WFP levereras ofta med en IPS-panel och är billig ibland, men den har en skärmbeläggning som är jättestörig så jag kan inte rekommendera den.
Philips 200WP7ES är billig just nu, men den kan levereras med två olika paneltyper varav bara den ena är IPS, så det är ju lite utav en chansning att köpa den med.
Nec 20WGX2Pro har en S-IPS-panel, är glossy och lämpar sig bra för spel, den var dock nere och sniffade i under 4000kr ett litet tag men nu kostar den rätt mycket om du skall ha den i en butik som har den på lager.
Sedan fann jag en Samsung 215TW som en del verkar tycka är BÄTTRE än 20WGX2Pro sett till bildkvaliten, den har en S-PVA-panel som väl egentligen är sämre teknik generellt men som sagt, i de reviews jag har läst har den fått bra betyg. Bra svärta, ingen bandning, osv.
Enda nackdelen med den är att den har en input lag på runt 40ms vilket gör att den inte lämpar sig för snabbare datorspel.
Men jag skulle då köpa något sådant istället för en TN-panel.
Priser finns på prisjakt.nu.