Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämplig mp3-spelare till tolvåring?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grabben har tänkt sig att köpa en "mp3". Varken han eller jag vet särskilt mycket om sådana apparater. Han har inte så mycket pengar och skulle väl knalla in på Claes Olson och köpa första bästa om jag inte lovat att hjälpa till med en liten marknadsundersökning.

Några bra tips på allmän information om vad man bör tänka på?

Vad finns det för fördel med en iPod (shuffle är den enda som möjligen ryms inom budget)?

Vi har Mac G4 datorer hemma. Funkar alla mp3-spelare på marknaden med mac?

Jag tror att de flesta som använder sig av Shuffle inte är så nogräknade när det gäller funktioner, eftersom den har ganska få Den är ju väldigt liten och smidig, men har ingen display, så den är begränsad.

Vad en tolvåring "behöver" vet jag inte riktigt, men om det helt enkelt är lite musik i lurar som är målet torde Shuffle räcka fint.

Om du skall sondera terrängen lite så föreslår jag cnet.com som har en relativt allomfattande recensionssida, med de flesta märken och modeller.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-28 11:09

De flesta MP3 spelare på marknaden funkar på mac på ett eller annat vis. Fasst fördelen med shuffle att du då använder iTunes som du nog redan använder.
Och den är ju liten och snygg fasst saknar funktioner. Och så tror jag den håller bättre en den första bästa man köper på clas ohlsson.

1
Bevaka tråden