Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt lågprofilstangentbord à la MacBook till nya iMac?

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Leftrustle:

Nåväl, ihopslagning kanske?

Fixat!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-07-28 02:13

Riktigt läckert!

Finns lite fler bilder här. Ser fram emot nya iMac

Jasså, där

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-28 09:50

Som sagt tidigare. Kommer den nya den 8:e köper jag 24" direkt. Men jag hoppas nästan att standard tgnbordet kommer med...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-28 09:51

Mac 128 och 512 hade inte någon numerisk del på tangentbordet. (Jag har faktiskt sparat mitt.) Men det fanns en separat numeriskt del att köpa till. Numerisk del kom först på Mac Plus-tangentbordet.

Mac Portable hade en styrkula till höger på tangentbordet som gick att byta ut mot en numerisk del. Man kunde även byta plats på kulan och ha den till vänster ifall man var vänsterhänt.

Ja, varför skippar man inte den numeriska delen? Den kunde man ju få köpa löst om man ville ha den. Oerhört irriterande att allt förskjuts åt vänster i dagsläget.

Om bilderna är äkta så är det väl första gången man skriver ut "command" i klartext (och tar bort äpplet) på tangentbordet? På tiden i sådana fall, minst sagt.

Notera fn-tangenten i kombination med utökade, förinställda funktioner på f-tangenterna. Alla f-tangenter är "redan upptagna" och man måste hålla in fn för att använda dem för egna funktioner...

Mittcentrerad nolla... hmmm... men det passar ju med placeringen av de andra siffrorna förstås.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-28 10:53

Neeej, inte ta bort mitt Äbbl från tangentbordet! Härreminskapare vad gör dom, som att bända loss hästapålle-emblemet på en Maranello!! Eller det är för att alla switchers ska slippa leta efter rätt knapp!?

Skämt & sido, riktigt läcker design, cant wait!

Jag undrar varför de inte kan ha samma funktion som på bärbart med att tangentbordet kan lysa, det hade varit en bra funktion tror jag.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-28 12:35

Supersnyggt ! ! släpp lös katten och den nya iMacen så köper jag hela sk**en tillsammans med en 15" MBP . . .

Borde väl rimligtvis komma en ny mus samtidigt va?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-29 10:29

Lysbart tangentbord med tillhörande maus med halvtransparent utskuret mjölkfärgat Äpple som också det lyyyyser. Åååh, kan inte denna sommar snart ta slut!

Det jag tycker är roligast med det här är att inte ens företag som enbart tillverkar tangentbord får så här mycket uppmärksamhet när de släpper nytt. Men vid ett rykte om att Apple vart 4:e år eller nåt uppdaterar sitt då når det nyhetsplats i hela macvärlden och även utanför. Det är ju ändå bara ett tangentbord...

Gizmodo har en bra jämförelse: "New" Apple Keyboard Vs. "Old" Version

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-29 16:02

ja det är bara att hoppas att det kommer se ut så
Men ett trådlöst känns som ett måste dock . . . för min del

Bara jag som tycker att.... öht så är inte tangentbordet (varken nya eller gamla) designmässigt i nivå med själva datorn och musen? Iofs är det svårt att få lika ren design när det måste vara bokstäver överallt, men måste få tjura lite

Touchscreen vore väl himmelen rent designmässigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-29 19:25

Spontant utan att (såklart) testat det så tycker jag att det inte känns ergonomiskt. Hoppas att de inte formen ta överhanden som de gjorde med puck-musen...

Tycker inte att det ser mer oergonomiskt ut än andra "standard" tangentbord

Ursprungligen av rikard.agren:

Tycker inte att det ser mer oergonomiskt ut än andra "standard" tangentbord

Håller med.

Nej, jag tror inte heller att det är speciellt ergonomiskt. Inte heller speciellt bekvämt.

Dock så älskar jag Pucken. En av de mest bekväma möss som jag kört med.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-29 23:37

Att äpplet saknas på cmd-tangenterna behöver inte betyda någonting tycker jag. Det är knappast den slutgiltiga produktionsmodellen av tangentbordet i alla fall, och då är det ju meningen att funktionerna ska vara klara - inte äppelbilderna.

Skulle bli mycket förvånad om äpplet faktiskt saknades på tangentborden som kommer att skeppas nu i höst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 00:59
Ursprungligen av Petersen:

...med halvtransparent utskuret mjölkfärgat Äpple som också det lyyyyser...

Det är därför äpplet inte syns på cmd-tangenten. Vänta bara tills tangentbordet är inkopplat, då lyser äpplet igenom som det ska. Läckert.

Och sen vaknade jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 14:54

Nu är det 2-3 veckors leveranstid på några språkversioner (Belgisk & Engelsk idag 14.50) av Apples USB-tangentbord i Apple Store, borde ju betyda nåt!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-30 17:57
Ursprungligen av Solid:

Nu är det 2-3 veckors leveranstid på några språkversioner (Belgisk & Engelsk idag 14.50) av Apples USB-tangentbord i Apple Store, borde ju betyda nåt!

Sant.. kanske kommer dom nya tangentborden imorgon?

Vill man ha ett äkta ergonomiskt tangentbord kan jag varmt rekommendera Microsofts Natural Ergonomic Keyboard 4000. Det brukar räknas som det bästa ergonomiska tangentbordet (kolla betygen hos Amazon) och fungerar rätt ok med Mac.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-31 10:26

Instämmer med 'basic'. Jag är ordentligt trött på mitt vita tangentbord. Gillar inte nedslagsavståndet.

• Medlem
  • Solna
  • 2007-08-01 21:21

Ja ett med belysning som man har på MBP, då blir det köp direkt + ett griffin elevator till min MBP.

Bevaka tråden