Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badande nano?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2007-07-23 13:26

Var ute och seglade i veckan och då fick min 8GB nano G2 lusta att bada...

När den väl kom upp efter några timmar på 2m djup i östersjöns grumliga vatten så var den inte så värst pigg längre. Lät den torka några dagar, men den vill inte boota... Kan det löna sig att öppna upp och rengöra med destillerat vatten/sprit el dylikt - eller ska man ta sig till clas ohlson och tjacka en ny Sandisk för 300spänn? FM-sändaren som badade tillsammans med ipoden funkar fint efter torkning iaf...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-25 12:14

plocka i sär den (öppna den) och låt den torka några dagar, försök absolut inte att sätta på den. Då an det bli kortslutning och den förstörs helt.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2007-07-25 12:28

Hmm... spelaren var på och spelade musik när den tog skuttet ner i plurret - antar att det inte var särskilt bra?

Ska öppna och kolla när jag tjackat en ny skruvmejsel, nanon har verkligen minimala skruvar om man jämför med min gamla iPod mini...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-25 21:43

Det är så små strömstyrkor i en ipod att det knappast spelar någon roll att den var på när den dök i. Det som har hänt är att det har krupit in fukt i kretskortet samt att det förmodligen har bildats avlagringar som ger krypströmmar/kortslutningar. Det kan hjälpa att låta den torka ordentligt och sedan rengöra med lite sprit (ej drickbar ) samt destillerat vatten. Tyvärr är det nog ganska kört tror jag...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2007-07-31 13:05

Tro det ller ej - men efter demontering och nedsänkning i T-röd och torkning under 24h så hoppade faktiskt iPodden igång och fungerade igen!

Tyvärr funkar inte backlighten, men ljudet och kontrollerna funkar perfekt, och laddning och iTunes-kommunikationen verkar funka perfekt...

Edit:
Backlighten funkade visst också när man tog bort ladd-kabeln

Senast redigerat 2007-07-31 17:26
1
Bevaka tråden