- G.Lindqvist
- Medlem ●
- Sundsvall
Gah, jag hoppas på nya Cinema Displays! Mycket konstigt att Apple inte valt att uppdatera sina extremt gamla skärmar.
I vilket fall som helst, så har vi mängder med saker att diskutera på torsdag.
Är det okej att bara dyka upp om man är hemma eller är anmälningen definitiv? Annars anmäler jag mig med reservation för att jag inte kommer om jag inte är hemma.
Du kan självklart dyka upp om du kan, antar jag, sålänge lokalen tillåter, då det inte bokas sittplatser denna gång. Och sålänge du anmäler dig med reservation och inte allt för många gör det så är det okej.
En liten undring: Ska vi äta något också eller...?
Om det finns tillgång till ugn/micro skulle man kunna köpa sån där ikeas pizza-sliza. Kostar typ 27kr för 9st btitar. Det är ett tilltugg, och billigt...
Hm fascinerande men knappast särskilt lockande, iaf inte som middag så jag tror nog jag äter hemma då. Vi kanske kan ta en grillkväll framöver också, iaf innan snön täcker marken, det blir ju så himla lite grilla annars när man som jag bor i en liten lägenhet utan grill :/
Vi har inte planerat någon mat men det är fritt fram att efteråt gå någonstans.
Jag vet att det finns planer på Bishops. Men det vet Gustaf mer om.
Vi har inte planerat någon mat men det är fritt fram att efteråt gå någonstans.
Jag vet att det finns planer på Bishops. Men det vet Gustaf mer om.
Låter ju förstås som en bra idé. Gustaf - ett litet uttalande?
Låter ju förstås som en bra idé. Gustaf - ett litet uttalande?
Självklart ska jag komma med ett uttalande. Har spenderat kvällen med Singstar och andra starka saker, förstå vad lurad man känner av detta spel. Man är verkligen inte en stjärna.
Jaja, nog talat om det! Jag tror inte det ska vara några problem för oss att få plats vid ett bord på Bishops Arms på torsdag, till veckan. Så efter "träffen" går vi vidare bara, har jag tänkt.
Jani, det här låter helt klart intressant, för jag har inget speciellt den dagen... men samtidigt så känns det lite smått osäkert, första gången liksom, och frågan är väl inte om en femtonåring kommer kännas lite smått malplacerad därinne... eller?
Vi är alla Macägare säg!
Jani, det här låter helt klart intressant, för jag har inget speciellt den dagen... men samtidigt så känns det lite smått osäkert, första gången liksom, och frågan är väl inte om en femtonåring kommer kännas lite smått malplacerad därinne... eller?
Vi är alla Macägare säg!
Tro mig, jag kände precis likadant första gången (99macs sexårsdag), men det gick fint. Trevligt gäng, det där.
De säljer Coca-Cola också.
Men åh... Typiskt. Här har vi han som smyger runt på forumet väldigt ofta, utan att lämna några avtryck. Han som tänkte dyka upp på förra kalaset men inte kunde. Och nu lyckas jag vara nyss hemkommen från utlandet och har familjebestyr nere i Dalarna just den här veckan. Jag som tänkte göra "the big reveal" av mig själv vid nästa Sundsvall-event. Nåväl, får väl smyga runt i faggorna ett tag till då! (det är ju trots allt lite Apple stuk över mig, det kan ni inte neka)
Cheers!
hm, runt 15-16 pers hittills inte dåligt alls. Kanske vore på sin plats med ett gruppfoto. Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran och om jag glömmer den får det bli något mindre bra bilder från telefonen.
Jag kommer ju ha med mig min Macbook, säkert någon mer som har med sig en bärbar Intel-Mac, så man kan ju alltid ta bilder med Photo Booth i brist på bättre kamera.
Självklart är du välkommen!
The more the merrier heter det väl?
Kamera ska vi nog kunna ordna i värsta fall får jag springa upp till fotograferna och be och få låna en kamera eller till med en hel fotograf.
Det roliga i det hela är att vi är fler än Umeå-gänget. Så vi kan nog med all rätt kalla oss Norrlands Huvudstad.
Det roliga i det hela är att vi är fler än Umeå-gänget. Så vi kan nog med all rätt kalla oss Norrlands Huvudstad.
Ha ha, bara för ni fått mer tid på er, kunnat välja datum och allt. Vi drog minsann 18 pers förra sommaren utan iPhone!
Såja, nu så har jag bestämt mig för att komma, så räkna med mig.
Jag bär så gott som alltid med mig min EOS 400D, och såklart så kommer jag att ta med mig den till det här eventet också!
Skriv upp Jonas Ekblom! (mitt riktiga namn alltså)
Jag har aldrig förärat er med någon särskild närvaro på forumet, men kommer ändå.
Är väl allmän Macfreak, utan att någonsin ha ägt en dator av det fabrikatet. Det närmaste jag kommit är en iPod 3G 20GB som jag sålde för två år sedan. Mysigt nyfiken på vad som skall släppas imorgon.
Fredrik Bränström, Härnösand (Ska fråga Vacuum om skjuts... annars tar jag bussen)
Det är otroligt rolig att det ska komma så många!
Men om jag ska lära mig av historien så brukar vi ha stort manfall när det väl kommer till kritan och träffen ska ske. Jag hoppas verkligen inte att så blir fallet denna gång.
Jag har lagt de sista planerna idag med den ansvarige på ST. Så nu är allt klart två detaljer saknas bara. Telefonen och datorn.
Nu när man kan ringa med iPhone i europa så tycker jag att vi måste testa det! Man kanske får testa med sitt eget SIM-kort eller något.
Och installera Terminal.app och svensk översättning...
Tycker jag, då. O:-)
*haha*
Ägaren till telefonen tror jag måste ge sin tillåtelse innan jag mekar med att ringa med den...
"den ska ju tillbaka till apple för garantiutbyte så om du bryter garantin får du köpa den"
Så den som vill meka med den tar på sig hela ansvaret för den. Bara så ni vet.
*haha*
Ägaren till telefonen tror jag måste ge sin tillåtelse innan jag mekar med att ringa med den...
Det är väl Björnström som äger den? Detta skrev han om det:
http://www.99.se/1321480-post2.html
Men. Självklart så inser jag att det bryter mot garantin, och eftersom den ska repareras så är det kanske lite dumt...
Å andra sidan så är det väl bara att återställa den sedan?
Men. Självklart så inser jag att det bryter mot garantin, och eftersom den ska repareras så är det kanske lite dumt...
Å andra sidan så är det väl bara att återställa den sedan?
Ja, det var en sak jag också funderade på. Kan man hacka mjukvaran för allt den är värd för skoj skull och sen bara återställa telefonen med iTunes? Om det går så hacka på, men annars är det nog bra att vänta tills den har varit inne på service.
Telefonen är förövrigt i Bussgods händer nu, borde anlända till Sundsvall senare idag. Det var inte helt frivilligt jag skickade iväg den...