Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omslag i ATV som "album art" i iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!
Jag hade bara tänkt kolla om man kan lägga till omslagsbilder i filerna så att det visas som typ album-art i iTunes och Apple TV på filer som man kodat själv?

Kan man göra det med Xvid filer så att det visas i en hackad ATV?

i.s.f hur gör man?

Visst kan du det! Jag tog info på filmen och sedan bildmaterial och lade in bilden, samma som jag gör med en albumbild till en CD. Vill oxå säga att jag trivs kanon med min Apple TV. Den gör allt det jag vill.

funkar det med Xvid oxå?

Tror inte det. Jag lägger mina filmer i H 264 formatet. Det är det Apple TV kan visa. Du måste lägga filmen i iTunes och då skall det vara H 264. Kör om filmerna med VisualHub, ett mycket bra progam.

Blir det stor kvalitets förlust?

patrick . xvid filmer är ok att köra på en hackad apple tv men vill du bli seriös .. alltså ha alla filmer med snyggt omslag och information så som director, cast osv ... coda då om dina filmer till AppleTV mp4 format ..

har du DVD så kan du ripa dina dvd direct till Apple TV format med http://handbrake.m0k.org/

mp4 verkar mer bli standard vad det gäller AppleTV, Xbox360 Live, PS3 ...

själv har jag massor av h.264 filmer i 720p .. ögon godis ... och omslagsbilder finner jag på amazon ..

en långfilm i 720p h264 format ligger på ungefär 3 GB vilket är helt ok ..

har du existerande filmer som du kan öppna i Quicktime så kan du i Quicktime exportera till AppleTV format ..

Ursprungligen av Tussen69:

...har du DVD så kan du ripa dina dvd direct till Apple TV format med http://handbrake.m0k.org/

Handbrake har just nu (0.85b1) fel med förlorat ljud på många specifika DVD (tex. Pixar Cars). Problem är dock löst med Subversion för den som vill kompilera en senare version själv. Nästa binärversion (normalt program) kommer att innehålla fixen.

Handbrake-gänget rekommenderar också en extern rippare (MactheRipper, DVD2One, el.dyl) för att klara filmbolagens alla kopieringsskyddstricks, typ noll-celler. Det är dessutom snällare mot DVD-läsaren.
Man kan med rejält diskutrymme också hålla igång en batch komprimeringar med en extern rippare. Handbrake går för sig själv medans du rippar skivor till en mapp och lägger till i HB:s kö allt eftersom.

1
Bevaka tråden