Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod och usbenhetskrångel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-02 09:53

Jag har en ipodnano gen1. Sist jag använde den så blev den helt urladdad, igår så skulle jag ladda den igen via datorn, det kom upp på displayen att det batterinnivån var väldigt låg. Jag lät den sitta i ett tag men stängde sedan av datorn med ipoden i datorn.
Nu när jag ska försöka ladda den igen så funkar det inte. Jag har startat om datorn, tagit ur kontakten i ipoden och datorn och satt i igen. Det kommer inte upp någon icon på datorn ej heller itunes reagerar. Skärmen på ipoden är svart och inget händer.
Jag har försökt återställa den, men antar att jag har för lite batteri. Har även försökt koppla den till annan dator men inget händer där heller.

Känns som om jag har provat allt, hållt inne meny och välj knappen länge länge..
Har ändrat hold läget flera gånger men inget händer :">

Nå tips på vad jag kan göra?

Jag hade liknande problem med en 1st gen nano för ett tag sedan, som jag löste genom att göra en systemåterställning på datorn. Funkade bra sedan. Hade iofs inga problem med Nanon, men däremot med att datorn inte hittade den när jag anslöt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-04 11:13

Har nog insett att det är ipoden som är problemet. Den svarar inte på min dator eller någon annans. Medan andra usbenheter svarar på min dator, fast inte ipoden.

Samoth: Hur gjorde du för att göra en systemåterinställning?

Jag hade XP då och Vista nu, så jag kommer inte ihåg riktigt, men tror att systemåterställning låg under program någonstans. Kör via sök så lär det väl dyka upp. Sedan är det bara att välja en återställningspunkt på ett datum som ligger före då du fick problem. Good Luck!

1
Bevaka tråden