Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2.4 släppt för server

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hrm.. dom säger inget om problemet med permissions.. skulle inte de va fixat i denna rellen? :/

Jag ber och hoppas att så är fallet. OS X Server är tyvärr ingen höjdare i nuvarande version, på vissa punkter alltså.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2003-02-25 13:50

Någon som hunnit testa uppdateringen ?
Om just rättighetsfrågan är löst.

I dokumentationen från Apple står det något om "inherit permissions from parent", men jag vet inte om det är just det problemet som avses.

Men som sagt, är det någon här som vågat installera uppdateringen än?

:rolleyes:

Jag installerade uppdateringen igår, men jag vet inte vilka bekymmer ni haft med permissions. Hur kan jag testa det?

Det ska vara löst enl Apple. Har pratat med Mark Turner om det.

Har inte hunnit testa det dock. Men jag hinner nog snart...

• Medlem
  • Värnamo
  • 2003-02-26 11:16

Skickar snart en beställning på 2 Xserve och när vi får dem så hoppas jag att det är löst.
Annars blir jag inte glad.....

Som jag skrivit i en tidigare tråd här så ligger inte rättighetsproblemet i OS X Server programvaran.
Det ligger i AppleTalk-klienterna. Jag får hoppas att det löst det problemet med 10.2.4 Klienten...
9.2.2 klienten lär aldrig bli rättat.

Så detta berör bara om du ska köra AppleTalk mot servern, kör du inte det så fungerar det som det ska.

Annars är det väldigt lätt att fixa detta problem med ett shell script som körs ofta.
Så har jag löst det nu. Fungerar lysande.

[ 26. februari 2003, 12:14: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Efter installering av uppdateringen har smb-utdelningen blitt helt trasig. Inget utom användarens hemkatalog syns när man loggar in, även om man har nån annan volym utdelad inkl utdelad till gäster..

Nån som har nån koll?

• Medlem
  • 2003-02-26 18:11

10.2.4 - fortfarande samma ruttna WGM.
1) Det går inte att batch editera användare - har Apple testat att administrera en server med mer än 20 användare?
2) Drar man upp Share Points fönstret för att få en bättre överblick så fortsätter användar/grupper fönstret - det lilla fönstret till höger - att vara ca 20 rader högt. Det ska ju självklart bli så högt som jag vill.

Har inte sett problemen med SMB ännu men vi får se om de visar sig.

/Per

1
Bevaka tråden