Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MacBook nu aug -07 smart/dumt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på väg att köpa en MacBook till sonen när han nu ska börja gymnasiet. Jag tänker mig 2,16 GHz; 120/1Gb; SuperDrive för 11300 med skolrabatt avdragen. En liten sladd behövs också för att kunna koppla till 23' HP-skärmen för att göra familjefilmsredigeringen lättare. (Den klarar väl driva skärmen?)
Är detta dumt eller smart? Jag har försökt läsa på de olika forumen (inklusive "rykten") men blir inte klokare. Det kommer väl inte en ny modell nästa vecka?
Tankar om konfigurationen? Ska man kanske skaffa en utan brännare och köpa en extern istället som jag kan ha till de gamla G3 iMacarna också?

Ingen vet när en ny MacBook kommer, men oavsett när kommer en MacBook du köper idag att vara lika bra även efteråt. Den försämras inte för att det kommer något bättre.

Om skärmen fungerar har inget med storleken på skärmen att göra. Bara vad det är för typ av kontakt och upplösning som ska användas. MacBooken kan använda både DVI- och VGA-anslutna skärmar.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-08-05 18:51

Vad jag vet så bör det inte vara något problem att driva 23"-arn med native res. Om en brännare är nödvändig kan ingen annan än du och din son svara på Kanondator för studier i alla fall!

köp med 2gb ram

Ursprungligen av tketobbe:

köp med 2gb ram

Då får jag lägga upp 1500 till. Kan jag inte själv fylla på billigare än så i efterhand?

buyersguide.macrumors.com: Nu känns det bättre. Det blir köp nästa vecka.

Köp med en gig ram och stoppa i 2Gb sen själv!
Finns flera trådar här med tips om var du kan köpa 2Gb RAM billigt. Jag betalade ca 750kr för 2Gb och det var hur lätt som helst att stoppa i själv. Inte värt det extra som Apple vill ta för det.
My two cents.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 21:34

Vart har du lyckats köpa 2gig för 750kr?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 22:10

jag köpte mina 2 gb minne hos komplett för 900 kr. hämtade ut dom i hämtbutiken dagen efter och det fungerar kanon! köp mellan versionen och lägg till dom extra 2 gb när du har tid/pengar, det var så jag gjorde och jag är hel nöjd, kan inte bli bättre

Jag köpte de som har rekommenderats i en annan tråd om minnen, från komplett. Betalade 787kr, kollade kvittot. Dom har dock höjt priset nu av någon anledning.
Hämtade ut i butik kan jag ju också tillägga.

1
Bevaka tråden