Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettigt Stickies / Notes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har letat i OSX (10.3.10) efter en vettig stickies eller något annat program som jag snabbt kan göra anteckningar när telefonen ringer eller sånt.

Stickies känns föråldrat med OS9 look och ingen spotlight integration.

widget note är ju ett sjysst koncept, men vad jag förstår kan man inte göra en ny, utan har bara en postit. Det räcker inte så länge, ej heller är den spotlightsökbar.

Vad använder ni, vanlig TextEdit eller någon tredjepartstillbehör? Har tittat runt lite på Voodoo pad och så, men tycker det måste finnas nåt inbyggt i systemet för detta?

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-05 22:30

Jag har testat en miljard varianter - kommer inte ihåg vad ett enda av dessa program heter - och alltid återvänt till Kom-ihåg-lappar (kan inte svenska osx ha ett bättre namn?!) och Textredigerare. Det kan nog inte bli snabbare och enklare/vettigare än dessa program.
Det ultimata vore om Kom-ihåg... hade en funktion som denna:
1. Man behöver inte ha Kom-ihåg... aktiverat.
2. När man trycker en vald F-tangent öppnas en ny lapp med markör på plats redo att skriva.
3. Ett tryck på F-tangenten igen och den nya lappen sparas och programmet stängs eller göms. man blir INTE tillfrågad om man vill spara lappen.

Sortering och rensning gör man sen när man öppnar Kom-ihåg... på vanligt sätt och alla lappar läggs upp på skärmen. Ett smart sorteringssystem - kanske olika "tavlor/högar/lådor - för lapparna är också önskvärt. Förresten...

4. Man markerar en text, högerklickar och väljer: "Gör Kom-ihåg-lapp av detta". Det är sådana funktioner man vill ha. Jag är manisk infosamlare och behöver detta. Hear hera Apple. Hear. Stickers har potential!!!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-08-05 22:34

SOHO Notes - helt suveränt!

1
Bevaka tråden