Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer man någonsin kunna spela in TV via Apple TV?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja det är frågan som jag har undrat rätt länge nu, blev glad när jag förstod det fanns USB port, men den verkar värdelös utan hack tyvärr.

I USA säljer man tv-serier via iTunes Store för 20 kr avsnittet, vilket blir rätt dyra pengar i mängden, när man redan sett programmet och egentligen vill spara det på hårddisken. Apple TV är riktigt grymt, enkelt logiskt och riktigt snyggt, men i mina ögon så är ändå Microsoft's Media Center ganska så mycket bättre, stöd för radio och digital-tv och HDTV av olika slag (Comhem, Boxer)

Apple anser väl att det är enklare att sälja tv-serier, blir snyggare och man slipper reklam, och dessutom tjänar dom storkovan på det.

Kommer man någonsin (utan hack) kunna spela in avsnitt/filmer via Apple TV på ett enkelt och snyggt sätt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 07:18

Jag hade köpt en AppleTV om den möjligheten funnits, men tror tyvärr inte att det kommer att fixas i dagens modeller, utan istället komma som utökade (dyrare) modeller i framtiden.

AppleTV i dagens läge tror jag är mer som en 'testprodukt', som Apple släpper enbart för att få feedback inför en "riktig" version av densamma.

Om man vill se en bra genomgång av Apple TV, kan man ladda ner mino,

http://www.getmiro.com/

I mappen till vänster, öppna mappen Mac, välj Macworld Video, Apple TV

USB porten till AppleTV är nu hackad . fungerar med extern usb disk perfekt .

Skulle det fungera men en DVD spelare kopplad via USB porten för att kunna visa DVD filmer?
Hade det gått skulle jag slå till på en AppleTV. Det är trots all DVD spelaren som står för det mesta användandet i familjen....

Janne : är det dvd du vill kunne spela upp rekomenderar jag dig att satsa på den biligast Mac mini ... då har du AppleTV + DVD spelare i ett .

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-04 08:39

Håller med föregående talar/skrivare. Förstår inte riktigt vad man ska med en Apple-TV. Köp en beg. mini med Allgato (heter de så??) så har en kanon mediacenter som fixar det mesta.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-08-04 08:53
Ursprungligen av basic:

Håller med föregående talar/skrivare. Förstår inte riktigt vad man ska med en Apple-TV. Köp en beg. mini med Allgato (heter de så??) så har en kanon mediacenter som fixar det mesta.

TV kommer att fixa det mesta. Troligtvis även smidigare än med en Mac Mini.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-04 14:26

Men än så länge så är det mycket meck att få det att funka + att hårdvaran är ganska begränsad. Det återstår att se hur användbar den blir i praktiken.

Jag köpte min för att streama film över nätverket i tron om att den skulle svälja vilken 720p-film som helst, hittills verkar det inte som den klarar det. Hög bitrate på filerna blir för tungt för den.

Min nya plan är att göra den till en flott köksradio

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-08-05 10:54

Det är inte för tungt att spela 720p. Bara Perian som ligger efter.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-05 11:49
Ursprungligen av EJ:

Det är inte för tungt att spela 720p. Bara Perian som ligger efter.

Jag hoppas du har rätt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-05 23:24

En hel del 720p-filmer funkar alltså inte med senaste Perian i dagsläget?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-06 00:09

Det är iaf min erfarenhet. Vissa filer har jag spelat utan problem, vissa hackar lite ibland vid t ex panoreringar och vissa segar ihop totalt. Misstänker att det har med bitraten och eventuellt vilken codec det är att göra men jag har egentligen testat för lite för veta säkert vad det beror på.

Har grävt runt lite på andra forum och har faktiskt inte fått bekräftat att nån annan fått 100%-iga resultat med HD-material heller så jag är rätt skeptisk till att det faktiskt går.

Men o andra sidan är ju perian en rätt färsk codec-pack så dom har väl inte optimerat det nåt vidare.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-08-07 13:24
Ursprungligen av urkan:

Det är iaf min erfarenhet. Vissa filer har jag spelat utan problem, vissa hackar lite ibland vid t ex panoreringar och vissa segar ihop totalt. Misstänker att det har med bitraten och eventuellt vilken codec det är att göra men jag har egentligen testat för lite för veta säkert vad det beror på.

Har grävt runt lite på andra forum och har faktiskt inte fått bekräftat att nån annan fått 100%-iga resultat med HD-material heller så jag är rätt skeptisk till att det faktiskt går.

Men o andra sidan är ju perian en rätt färsk codec-pack så dom har väl inte optimerat det nåt vidare.

Jag har löst det genom att konvertera filerna till mov med hjälp av visualhub.. Tycker det fungerar väldigt smidigt!

Men Perian blir ju bara bättre och bättre.. så vem vet...

Finns väl mplayer plugin till atv också.. Nån som testat den med hd-xvid (*.mkv) ? .. alltså att filmerna spelas upp med hjälp av mplayer istället för perian/quicktime

http://wiki.awkwardtv.org/wiki/EyeTV

Det går nu att spela in via AppleTV.

1
Bevaka tråden