Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon EOS 40D (Fake?)

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja vad tror ni, fake eller inte?

Is the launch of the Canon 40D Digital SLR imminent?

Bilder på Canons '40D'

Är väll inget nytt under solen egentligen, men det borde ju komma en 40D snart. Det känns som om man har trott det ganska länge nu...

om man ska göra fake en får de väl göra det bra iallafall...

Den där ser inte särskilt ergonomisk ut. O.o

Ärligt talat, magkänslan säger att det där inte är en Canon-produkt.

3" display talas det om på 40D men den där ser ut att vara större...

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-07-20 10:31

På bilden längst upp till höger står det 20D så den e fake.

Bilden finns på www.macfeber.se där man kan se den i en större variant.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-20 12:07

En sådan display tycker jag är för stor (om det inte är en touchscreen). Vad jag vill ha är fler pixlar och möjlighet med ISO 50.

Jag tar gärna en ljusstark jätte display.

hur skulle man kunna motivera en touchscreen på en dlsr? kul att ställa ned kameran varje gång man ska göra ett menyval. en större display än 2,5" drar ju bara onödigt med batteri och förstör ergonomin helt. man ser bilden bra iallafall. annars kan man ju vänta tills man kommer hem.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-20 14:05
Ursprungligen av sannahkvist:

hur skulle man kunna motivera en touchscreen på en dlsr? kul att ställa ned kameran varje gång man ska göra ett menyval. en större display än 2,5" drar ju bara onödigt med batteri och förstör ergonomin helt. man ser bilden bra iallafall. annars kan man ju vänta tills man kommer hem.

Det var ungefär vad jag ville ha sagt. Men något jag gärna skulle vilja se är ett utbytbart glas i sökaren, samma som finns hos 5D. Jag har annars inga övriga önskemål. Jag vet inte hur 30D säljer men att Nikon D40 nu gått förbi Canon i försäljning. Det finns de som hävdar att det är pga det nya objketivet 18-200mm.

  • Medlem
  • 2007-07-22 01:13
Ursprungligen av bossep:

Det var ungefär vad jag ville ha sagt. Men något jag gärna skulle vilja se är ett utbytbart glas i sökaren, samma som finns hos 5D. Jag har annars inga övriga önskemål. Jag vet inte hur 30D säljer men att Nikon D40 nu gått förbi Canon i försäljning. Det finns de som hävdar att det är pga det nya objketivet 18-200mm.

Du menar att D40 har sålt mer än 400D?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-22 10:13
Ursprungligen av Jordi:

Du menar att D40 har sålt mer än 400D?

Den som skrev det jag läste, hävdar det. Nu minns jag inte var jag läste det.

mmm. förstår dock inte riktigt mig på d40/d40x, jag skulle hellre lägga två tusenlappar mer (inte ens det!) för att få möjligheten att kunna använda AF på tredjepartslinser. de tusenlapparna sparar man in vid nästa objektivköp... dock får ju canon skylla sig själva att de gör leksaksstora kameror som passar kanske 1/2 av befolkningen.

nu blev det lite ot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 05:52

Ingen som reagear att det verkar stå en wacompenna mitt i bilden?

/Tangen

Tips Det finns en köp variant med en 55-200mm objektiv och en 18-55mm objektiv. Mycket bra blanding skulle jag vilja påstå.

Canon EOS 40D

First shots of Canons EOS 40D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 17:26

Cool, verkar vara en 40D på G,, bra med Small-Raw och Large-Raw,, har väntat på den funktionen..

Borde inte även ersättaren till 5D komma snart, känns som det var 1000 år sedan den släpptes.. Har någon hört / sett något om det?

Ursprungligen av Fredric:

Cool, verkar vara en 40D på G,, bra med Small-Raw och Large-Raw,, har väntat på den funktionen..

Borde inte även ersättaren till 5D komma snart, känns som det var 1000 år sedan den släpptes.. Har någon hört / sett något om det?

den har ju ingen konkurrent att tävla mot, och den säljer ju iallafall just eftersom. lär nog inte vara jätteprioritet på den tyvärr.

"Tack vare Nikons nya lätta modell D40 har företaget för första gången på flera år gått om världsledande Canon när det gäller att sälja digitala spegelreflexkameror. För bara ett år sedan ledde Canon försäljningen med 46,4 procent. Nu har Nikon alltså gått om och visar upp en andel på 47,5 procent enligt marknadsundersökningsbolaget BCN Inc.

Framgången tillskrivs nya modellen D40 som lanserades december 2006. En framgångsrik kampanj har gjort att den är första valet för många köpare som går från kompaktkamera till systemkamera. Sedan kapplöpningen mellan kameratillverkarna började för några år sedan har antalet megapixler varit avgörande för många konsumenter som ska köpa en ny kamera, men nu har Nikon lyckats förmedla att sex megapixel räcker. Att den bara väger 522 gram och är enkel att använda har övertygat Nikons hemmamarknad i Japan."

(saxat från Kamera & Bild)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-08-07 10:48
Ursprungligen av Sventa46:

"Tack vare Nikons nya lätta modell D40 har företaget för första gången på flera år gått om världsledande Canon när det gäller att sälja digitala spegelreflexkameror. För bara ett år sedan ledde Canon försäljningen med 46,4 procent. Nu har Nikon alltså gått om och visar upp en andel på 47,5 procent enligt marknadsundersökningsbolaget BCN Inc.

Framgången tillskrivs nya modellen D40 som lanserades december 2006. En framgångsrik kampanj har gjort att den är första valet för många köpare som går från kompaktkamera till systemkamera. Sedan kapplöpningen mellan kameratillverkarna började för några år sedan har antalet megapixler varit avgörande för många konsumenter som ska köpa en ny kamera, men nu har Nikon lyckats förmedla att sex megapixel räcker. Att den bara väger 522 gram och är enkel att använda har övertygat Nikons hemmamarknad i Japan."

(saxat från Kamera & Bild)

Inte för att vara gnällig men vad har ovanstående att göra med en kommande 40D ??
/Göran

Ursprungligen av gpd:

Inte för att vara gnällig men vad har ovanstående att göra med en kommande 40D ??
/Göran

Dom här inläggen i den här strängen:

bossep skrev:
Det var ungefär vad jag ville ha sagt. Men något jag gärna skulle vilja se är ett utbytbart glas i sökaren, samma som finns hos 5D. Jag har annars inga övriga önskemål. Jag vet inte hur 30D säljer men att Nikon D40 nu gått förbi Canon i försäljning. Det finns de som hävdar att det är pga det nya objketivet 18-200mm.

Jordi skrev:
Du menar att D40 har sålt mer än 400D?
Den som skrev det jag läste, hävdar det. Nu minns jag inte var jag läste det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 10:48

Jag tycker inte om lätta kameror. Det har ju hävdats att framgången med D40 hänger ihop med 18-200mm objektivet. Har förresten Nikon några objektiv som motsvarar Canons L-objektiv?

Har svårt att tro att speciellt många D40 ägare köper 18-200mm objektivet. Den kostar ju mer än huset. Och de flesta D40 köpare kommer från P&S kameror och lägger inte ut särskilt mycket på objektiv.

Nikon har sina proffsgluggar även dom, men de har inget speciellt namn (som jag känner till i alla fall), som Canon med L-serien.

bossep
Vad är Canons L-objektiv då?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 12:47
Ursprungligen av Sventa46:

bossep
Vad är Canons L-objektiv då?

Vad menar du?

Ursprungligen av Sventa46:

bossep
Vad är Canons L-objektiv då?

Haha, det är det sista man ska säga till Canon användare.

Jag menar vad jag skrev , alltså jag vet inte vad ett L-objektiv är?

Och det är ju kanske inte så konstigt när jag använder Nikon själv!:)

Ursprungligen av Sventa46:

Jag menar vad jag skrev , alltså jag vet inte vad ett L-objektiv är?

Och det är ju kanske inte så konstigt när jag använder Nikon själv!:)

Canons L-serie av objektiv är deras proffsserie, där samtliga objektiv är anpassade till fullformatskameror. Dessutom så har jag för mig att alla dessa objektiv är fukt- och dammtätade. De känns igen genom att ha en röd rand framtill på objektiv-"röret".

Jag är inte heller någon Canon användare, jag använder Pentax till film och Olympus digitalt. Men jag tycker det är kul att läsa om andras syn på sina system, alla är jämt helt säker på att deras märke är bäst, och att alla har en känslig punkt som inte får kritiseras (Canons L-serie, Nikons frånvaro av dammborttagare, Olympus mindre sensor o.s.v.).

Ursprungligen av headlessmike:

och att alla har en känslig punkt som inte får kritiseras (Canons L-serie, Nikons frånvaro av dammborttagare, Olympus mindre sensor o.s.v.).

Haha, jag älskar krig.. (När det är om kameramodeller, det är så sött..)

Får dra mitt strå till stacken; Va fasen snackar du om!? Dammborttagning, vem F*N behöver det?!? Hmmrghh.. *Canon s*ger fett..* *Grr...*

Urkul.

Sakligt:

Om den stämmer; skärmen ser otrolig ut. Nästan lite för otrolig. Men sitter inte tumreglagen lite för nära kanten?

Ni som kan Canons modeller; är alla lika små? Jag tänker främst på högerhandsfattningen, har testat 350D och den är som att hålla en stiftpenna mellan de fyra fingrarna. (liten)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-08-15 08:42
Ursprungligen av martin_stenmark:

Ni som kan Canons modeller; är alla lika små? Jag tänker främst på högerhandsfattningen, har testat 350D och den är som att hålla en stiftpenna mellan de fyra fingrarna. (liten)

Nej de skiljer i storlek. Skiljer en del på xxxD och xxD-serien. Vidare har 5D ytterligare bättre grepp och 1D-serien har grymt skönt grepp. Greppet i xxD-serien har ändrats lite. Personligen gilade jag 10D's grepp, som är bättre än 20D. På 30D var greppet något förbättrat igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-16 13:08
Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej de skiljer i storlek. Skiljer en del på xxxD och xxD-serien. Vidare har 5D ytterligare bättre grepp och 1D-serien har grymt skönt grepp. Greppet i xxD-serien har ändrats lite. Personligen gilade jag 10D's grepp, som är bättre än 20D. På 30D var greppet något förbättrat igen.

5D och 30D har väl samma grepp? Sedan har 400D ett väldigt mycket mindre.

Bevaka tråden