Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webstar V mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.webstar.com/developer/mail_server.html

Jag vet att några av er har diskuterat detta tidigare, här är all info om den nya mailservern som ingår i WebStar V inom kort.

Med tanke på att lösningar som Communigate Pro och Exchange kostar så mycket pengar per klient så är Webstar V faktiskt väldigt välkommen. Jag håller på att titta på en uppgradering för vår Communigate Pro licens och den kostar faktiskt mer än hela WebStar V som har oändligt antal epostkonton...

• Medlem
  • 2002-01-02 00:31

Enda problemet med Webstars mailimplementering (traditionellt alltså har inte testat med V ännu utan detta gäller 4.4) är att det inte har särskilt verbose felhantering. Med ett rejectat mail får man inte veta så mycket om varför vilket är as irriterande. EIMS är klart bättre på den punkten men saknar förstås inbyggd och idiot konfbar WebMail. V sägs ju dock

Citat:

the SMTP server and the Mailbox server, both BSD Unix applications

Så den kanske utnyttjar sendmail rakt av med ett behagligt interface. Då är Webstar V oslagbart. Även om jag egentligen inte vill klydda till en ren OS X server med tredjepartsprogram när Apache etc redan finns men eftersom Webstar i princip är en Apache så är 4DWSV en riktigt trevlig produkt. Ska testa efter / under trettonhelgen.

• Medlem
  • 2002-01-04 09:14

Ett alternativ till Webstars mailserver är kanske denna: http://www.tenon.com/products/post_office
"Post.Office is a replacement for ´sendmail´. It is completely
instrumented, so any configuration is done via a browser panel. The
introductory price of Post.Office is $295 for 100 mailboxes and 10
lists (it is also a list server).
You can use Post.Office with any email client (POP or IMAP) and you
can also use it with the WEBmail mail client from iTools.
-Tenon Sales"
Tenon har redan idag iTools 6 som har webmail samt pop och imap. Den har ett lågt pris. Är det någon som har provat eller vet något om denna?

• Medlem
  • 2002-01-04 09:30

Tenon kan sitt jobb. De är alltid dyrar i drift än Wenstar men konsekvent satans mycket bättre och mer funktionsrika.

1
Bevaka tråden