Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min första logga!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-04 12:49

Jag har ett nytt musik-solo-projekt på gång, och har precis börjat skissa på min första logga. Funkar både med vit och svart bakgrund, bara 2 färger, enkel, snygg, modern och lite 70-tals retro samtidigt, vill jag i alla fall att den ska vara. Lite som jag vill att min musik ska låta. Vad tycker ni? Och hur är namnet "joniverse"? Jag heter ju Jon och min musik är mitt eget universum, är det en töntig ordlek eller funkar det? Vad får ni för känslor och assosiationer till loggan?

Lyssna gärna på musiken också om ni vill här: http://trig.com/jony/

Ps. Det är inte färdig produktion, men ganska långt gångna demos...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-04 13:29

Gjorde en svart variant till, lite fadead..

mi like!!!!

och om du kunde göra så att texten i din svarta logga "stod ut" lite mera hade det varit kanon (bättre läsbarhet).

och jag gillar din ordlek

åsa.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-05 00:51
Ursprungligen av kramkonsult:

mi like!!!!

och om du kunde göra så att texten i din svarta logga "stod ut" lite mera hade det varit kanon (bättre läsbarhet).

och jag gillar din ordlek

åsa.

Som guldvarianten?
Lekte lite, men jag gillar originalet bäst...möjligtvis kan man ta ner det vita med grått...en smaksak så klart...jag är svag för grått.
Jag gillar färgerna...Harley Davidson Motorcycles

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-04 20:16

Skön logga, jag gillar den första bäst dock.

För mig känns "v" lite tunnt. Kul namn. Låter lite supergrupp sådär.

Inte för att vara taskig, men din logga är ruskigt lik flera etablerade loggor. Tänker närmast på sporthoj.com, realcar.se och sportbil.net. Jämför själv.

Keep up the good work!

/M

ganska sjysst igentligen, typ en ihopslagning av realcar och sportbil/hoj's loggor
Däremot kanske dom själva inte gillar idén..

Ärligt talat känns det inte som att de kommer att bry sig... Hade nog vart en annan sak om det var inom samma bransch, men iofs kan man aldrig vara för säker!

Den som du har i det första inlägget tycker jag fungerar. Är allergisk mot allt vad fade heter.

även mycket enklare att trycka upp på diverse reklam, fakturor etc.. om den inte är för "extrem"

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-07 01:44

Snabb idé till dig bara. Du kanske skulle göra J'et i början och E'et i slutet mer integrerade i loggan. Det jag menar är att "vingarna" till höger och vänster om texten bjuder på ett fenomenalt tillfälle att leka lite. Det jag tycker du ska göra är med andra ord, ändra vingen till vänster så den liknar ett J (stora J så du bara behöver ta bort ett sträck i mitten på den), och den till höger behöver du nästan bara ta bort E'et framför så har du det.
Hoppas du förstår vad jag menar :D!
Well, bara en ide, men hade varit skoj att se!

1
Bevaka tråden