Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HDtv ut?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

okej ska snart inskaffa en macbook pro, med NVIDIA GeForce 8600M GT graphics.
och jag undrar då, (tyvärr har jag total noll koll på allt detta) om den klarar att köra tv-ut med HD kvalite? tv-ut eller hd-ut, jag vet då inte vad det heter, men är det möjligt att få HD kvalite till sin HDtv?

tack!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-08 01:16

Det går utmärkt. Utgången för extern bildskärm klarar HDTV-kvalitet och däröver. Utgången heter DVI och kan anslutas till tevens DVI-ingång med en vanlig DVI-kabel, eller till tevens HDMI-ingång med en DVI-till-HDMI-kabel.

ah! tack! finns det nån begränsning på upplösningen? (480-1080p)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-08 02:51

Nej, flaskhalsen är din TV - hur ny den än är. Rent kapacitetsmässigt (t.ex. pixlar per sekund) ligger datorerna ständigt en bra bit före TV-apparaterna; en Macbook Pro klarar köra en extern skärm på vad som i TV-termer hade hetat "1600p".

Det som kan bråka i dator-TV-relationen när man ansluter den digitalt är att TV:n bara klarar ta emot vissa bestämda format, t.ex. för ha märkningen "HD-ready" räcker det att TV:n klarar ta emot antingen 1080i eller 720p. Och då måste datorn mata just detta, varken mer eller mindre.

Om datorn såsom ditt prospekt är en Macbook Pro, så kan jag säga som de gör i detta relevanta test: They just work! Tänk bara på att det inte skickas ljud via DVI-utgången - detta får du koppla separat.

gud, tack för all din hjälp! uppskattas mycket! ja, TVn är ganska ny, så jag hoppas jag inte stöter på problem.

tack för allt!

1
Bevaka tråden