Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För personer som vill ha ipod linux på mp3n

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPod Linux Installation Guide

Väldigt bra. Tog mig 30 sekunder ungefär. Den andra som fanns ute formatera fel och klydda ihop linux filerna. Denna bara installerar, sen funkar allt jättebra.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-09-28 17:40

Låter ju perfekt, och hur tycker du linux är då?

Kan man se film genom den ?

Är iPod original kvar då ? tänkte köra de på min 8GB Nano ..för att kunna se film genom linux å musik genom applen

Jag har låtit den vara på ..asså programmet i 20 minuter eller nått ..hittar fortfarande inte min Nano ..ska iTunes vara på eller inte ..samtidigt som man låter de leta?

Jo linux funkar jättebra för mig trino, fast jag ladda hem en annan på den sidan som inte var gjord för nano för att få loader 2 så man kan sätta den i standby läge.

Och pulse82. Jag är osäker om iPod Linux funkar på den nya nanon. Står på ipodlinux.org att den inte stöds än.

BTW: man måste ha ett program som heter MVplayer eller nått för att se videos. (jag kan se videos på min nano, funkar bra)

  • Medlem
  • 2006-09-30 13:37

Hur ska man Ladda upp lunix på Ipod 2 gb???

  • Medlem
  • 2006-09-30 15:17

Se filmer i nano?

var hittar jag MVplayer så att jag kan kolla filmer i min nano?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-10-04 18:54

Okej, får testa tanka hem MVplayer då:)

behöver man inte MVplayer efter att man har installerat Linux ? Så först Linux, sen MVplayer ..?

och för oss G2 Nanon, de har inte kommit ut nått än va ?

Direkt till linux

Nog fick jag linux och funka men den startar ju direkt i linux, kan man göra nåt åt det?

tryck på vänster knappen tror jag att det är..och man måste ju ha mopid föra att konventera filmen? eller? det har jag i allfall

Nope inte åt vänster

Nej Synten det funka inte, men om man tar quitpodzilla i power menyn då hakar den sig ute i nån slags blå skärm, kanske man ska göra nåt där då? Det verkar ju inte gå och sätta i viloläge i linux.

Fick det och funka nu tror jag men det är inge kul att man e tvungen och dra en reset varje gång man ska ur podzilla för då försvinner inställningarna man gjort i ipodsystemet lr vad man säger. Hade man kunnat sätta podzilla i viloläge hade det nog varit löst. Men det är faen rätt coolt för nu kan jag se Arch enemy videos i podden :).

Finns det många olika linux ver, har hittat 2?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-10-10 17:09

Jonte71a, det går att spara inställningarna i menyn settings.. Ni kan ju alltid prova att tanka ner denna versionen av linux iPod Linux Installation Guide där får man bootmeny när man startar iPoden.. Jag själv tycker helt klart att den versionen är mycket bättre än den för nanon..

Coolt Trino tackar!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-10-12 09:36

Lugnt!

Okej, Har ett par frågor, äKan ingenting om sånt här så hjälp mig gärna=) ehm, 1. Kan man använda linux och orginalprogramet samtidigt, alstå du har det instalerat på nanon, och sedan kan man välja vilket os man ska köra med? 2. Finns linux till nano g2 (4gb)? 3. Kan man ta bort linux från ipoden genom att reseta ipoden? tack för svaren..

  • Medlem
  • 2006-10-18 18:09

1. Ja, sök efter guide på hur du gör, finns på ipodlinux.org
2. Nej inte ännu.
3. jag, återställ så försvinner det.

Tackar Det ska vara den ipod_lover säger.. =)!

Det dära MVplayer, ska det installeras innan eller efter Linux, och var och hur laddar man ned det?

Om man nu skulle vilja ta bort linux och köra Apple OS igen, är det bara att köra ipodupdater?

An error occurred while installing linux: error reading firmware version from iPod data file. så kommer det upp när jag ska instealera linux på ipoden hur gör jag för att få det att funka ??

men kan man inte ladda hem någon grej så man typ får att nya ipoden blir gamla elr nåe??

Finns det inte bara ett program som gör att man kan se på film på G2 nanos??
Skulle vara så jäkla smidigt
Jag menar vem vill installera linux??

  • Medlem
  • 2007-08-08 18:06

Hallå, vad gör man ått: An error occurred while installing linux: error reading firmware version from iPod data file.

(error occured...) --- Man _kan_ prova med en äldre ipod-updater (dvs restore och byta till en äldre på ipoden)

Något händer med version 2006-06-28 (laddar man t ex över Ipod updater 2006-03-23 och sen provar Ipod-Linux installer blir man varnad men kan fortsätta att experimentera).
Jag har lyckats få in Linux på ipoden, men epodia (dvs wikipedia i textformat) funkar av nån anledning inte. Dessutom verkar en hel del ipod-linux-sidor spärrade nu.

Bästa lycka!

1
Bevaka tråden