Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen har min iPhone kommit :)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Avundsjuk. Dock så har min snälla lilla mor lovat mig en, men det kommer nog ta någon månad.

Blir de inte dyrt att både ha ett AT&T konto och en svensk operatör? Eller du kanske är bosatt i USA.

Har ju bara aktiverat den, har inget abbonemang.

Jag skrev lite om mina erfarenheter av en iPhone, några kommentarer till det utifrån din erfarenhet?

Har använt den hela kvällen nu, och den är så himla fantastisk, men den känns på ett sätt fortfarande outvecklad, varför finns inte spel? Finns på dom mest simpla telefonerna, varför finns inte andra språk? USA är ett land där man talar mer än ett språk.

- Tyvärr så kraschar safari med jämna mellanrum, tillochmed på apple.com!?
- Spellistor i iPoden sorteras inte som den gör i iTunes, blir helt galen på detta.
- finns inga alternativ i kameradelen, varken välja upplösning eller liknande, men bilderna blir faktist bra.

Men jag är helt fascinerad över skärmen, riktigt riktigt bra skärpa, och att ta på den är som att ta på framtiden, att jämföra denna med andra youtch modeller går inte...detta är det riktiga.

Ursprungligen av wunderbaren:

Har använt den hela kvällen nu, och den är så himla fantastisk, men den känns på ett sätt fortfarande outvecklad, varför finns inte spel? Finns på dom mest simpla telefonerna, varför finns inte andra språk? USA är ett land där man talar mer än ett språk.

- Tyvärr så kraschar safari med jämna mellanrum, tillochmed på apple.com!?
- Spellistor i iPoden sorteras inte som den gör i iTunes, blir helt galen på detta.
- finns inga alternativ i kameradelen, varken välja upplösning eller liknande, men bilderna blir faktist bra.

Men jag är helt fascinerad över skärmen, riktigt riktigt bra skärpa, och att ta på den är som att ta på framtiden, att jämföra denna med andra youtch modeller går inte...detta är det riktiga.

Telefon är väl inte tänkt att vara en spelmaskin? Visserligen har de väl släppt en emulator för 8-bitars Nintendo spel nu?

Språken förstår jag visserligen varför det har släppt fler. Engelskan är väl huvudspråket i USA, även av spanskan håller på och tar över, tråkigt nog.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Telefon är väl inte tänkt att vara en spelmaskin?

iPod är väl inte tänkt som en spelmaskin heller, men ändå säljer Apple spel till iPod för fullt, eller hur? Trots att det inte går speciellt smidigt att spela på den.

iPhone däremot är perfekt för för spel med sin stora skärm, snabba processor och framförallt tryckkänsliga skärm. Jag hörde någon som sade att iPhone har mera kraft än en PSP. Och ända sedan Snake på Nokia förutsätter folk också att telefoner har spel, så bara det i sig gör telefonen lämplig för sådant.

Det vore perfekt om Nintendo gjorde spel för iPhone, de har ju erfarenhet av flera års utveckling av spel för pekskärmar (dvs Nintendo DS) och de gör helt enkelt de överlägset roligaste spelen för bärbar spelkonsoler.

Visserligen har de väl släppt en emulator för 8-bitars Nintendo spel nu?

De = hackers. Knappast en ersättning för riktiga spel, och så vitt jag vet är det bara ett snyggt demo än så länge, inte spelbart på allvar.

Telefon är väl inte tänkt att vara en spelmaskin?
...

En telefon är väl egentligen tänkt för att man ska prata med andra människor som också har telefoner. Så om webbläsare, kalender och iPod räknas som delar av en telefon så har jag inget emot om den även hade några spel.

ok vad betalade du, vad kostar hela paketet./mån

som jag skrev, har bara aktiverat den sa den kostar inget i manadem.

Är iPhone bra? Jag har kollat in den, dock ska jag inte ha en eftersom jag nästan precis fått W880 Walkman. Men jag tycker den verkar fräck.

Precis, Nintendo vore det perfekta valet, dom är ju grymma på spel på stora tryckskärmar.

Och varför kan man inte få välja vilka program man vill ha på sin iPhone, stocks är ett program jag gärna skulle ta bort för att spara utrymme, det är fortfarande väldigt begränsat trots att det är OS X, men möjligheterna är oändliga, det finns så mycket man kan göra med denna lilla maskin.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-08 17:48

Får man fråga vad du fick ge för telefonen? Köpte du den på ebay?

Kopte den av en kompis I USA till vanliga priset!

varför köpte du den ? förstå mig inte fel ... jag är avundsjuk som fan men det sägs att iphone inte kommer till sverige förän så sent som 2008 och då kanske iphone 2 redan kommit.. utvecklar du eller var det bara ett måste ha ? än en gång förstå mig inte fel .. jag är avundsjuk...

Köpte den för tycker det är en rolig grej, även om det är en del pengar så har jag lagt pengar på dyrare saker, snart så kommer man säkert kunna ha svenska operatörer samt svenskt språk.

Ursprungligen av wunderbaren:

Köpte den för tycker det är en rolig grej, även om det är en del pengar så har jag lagt pengar på dyrare saker, snart så kommer man säkert kunna ha svenska operatörer samt svenskt språk.

Precis.
Testa vad du kan göra utav det här: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=2215

Snart finns den att köpa hos Telenor? Avtalet behöver dock uppgraderas först ...
http://tab.telenor.se/om_telenor/press/showrelease.aspx?location=/T/134525/PR/200708/1145210.xml

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Snart finns den att köpa hos Telenor? Avtalet behöver dock uppgraderas först ...
http://tab.telenor.se/om_telenor/press/showrelease.aspx?location=/T/134525/PR/200708/1145210.xml

Nu är det visserligen inte snack om iPhone men det låter onekligen märkligt om Apple säljer allt utan iPhone på deras butik, då kanske inte iPhone är så långt borta, eller tror ni fortfarande på 2008?

Ang. spel så är man väl rätt övertygad om att detta kommer att komma under hösten. Vi har ett keynote som väntar i september och då lär det komma mer information om iPhone - sen kommer Leopard och kring denna tid kan jag slå vad om att iPhone också kommer få sig en rejäl uppdatering.

1
Bevaka tråden