- _pojke
- Medlem ●
Jag ringde apple och frågade. Dom sade att jag kan köpa en macbook nu, , och sedan för cirka 120 kronor få köpa ilife 08 så jag köper datorn snarast
Det är väl inga problema att avinstallera och installera nått nytt program :)?
En pc segas ju ner när man installerar nya program och tar bort dom, hur är det med mac.?
Jag ringde apple och frågade. Dom sade att jag kan köpa en macbook nu, , och sedan för cirka 120 kronor få köpa ilife 08 så jag köper datorn snarast
Ah, just det, det är så dom brukar göra innan dom hinner stoppa med nya skivor.
Det är väl inga problema att avinstallera och installera nått nytt program :)?
En pc segas ju ner när man installerar nya program och tar bort dom, hur är det med mac.?
Näe, det ska inte vara några problem, speciellt inte med Apples egna program.
Ringde själv Apple idag för att fråga om jag är berättigad till nya iLife '08. Beställde nämligen en ny Macbook Pro 5/8 - och jag vill ju naturligtvis ha det senaste..
Men jag fick inga prisuppgifter - eller någon särskilt (bra) information, bara en länk till http://www.apple.com/se/ilife Tydligen ska det komma information framöver på denna sajt. Någon form av verifieringskod skall skrivas in på det system man köpt vilket sedan berättigar till uppgradering. 745:- tycker jag då inte att man ska behöva betala..
Om du har beställt en ny MacBook Pro kan du ju i annat fall avbeställa den och sedan beställa en ny om någon vecka. Köper du privat och på distans har du ju även 14 dagar efter att du mottagit den på dig att ånga köpet om du skulle vilja det.
Jo.. Bra tips! Tack Marcus!
Jag pratade med de på Humac i Stockholm idag och de verkade dock inte veta vad som skulle gälla angående ny MacBook och iLife '08.
Det är alltid kul när man har mer koll än dom som säljer Mac Jag gick in här på Prova i Umeå (f.d. Grafit) och frågade efter nya MacBook Pro ungefär en vecka efter lanseringen. Tjejen där, en sommarvikarie visserligen, svarade "Har det kommit en ny modell?"
Har du redan fått Svenska versionen på Ilife ?!?!?! då borde man väl kunna köpa datorn med det i nu som standard då ?
Vart beställde du det nånstatns ?!
Jag skulle gissa att den svenska versionen finns med på alla kopior som säljs, precis som med Mac OS X självt.
Du behöver inte gissa, det är så! Har varit så i flera år. Fick just mitt exemplar också.
Du behöver inte gissa, det är så! Har varit så i flera år. Fick just mitt exemplar också.
Jo, jag vet, men jag kunde inte garantera att det var så med nya versionen eftersom jag inte kört den ännu.
Vet någon om man köpen en ny MacBook hos ex. Humac om de då skickar med en kopia av iLife 08 eller om man måste kontakta Apple själv för att reda ut det hela?
Macar t ex Humac har på lager lär inte innehålla iLife '08 så då måste du ta det med Apple via denna hemsida:
http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/
Köpte min macbook igår.. ska beställa ilife nu... men har jag alltså inte något "skriv" program på min macbook ?!! bara 30 dagars versioner utav keynote och iwork ?!?!? måste jag köpa till program eller finns det i datorn bara att jag inte hittat ?!
Apple säger att den inte hittar mitt serienummer jag skrivit in ...?
Köpte min macbook igår.. ska beställa ilife nu... men har jag alltså inte något "skriv" program på min macbook ?!! bara 30 dagars versioner utav keynote och iwork ?!?!? måste jag köpa till program eller finns det i datorn bara att jag inte hittat ?!
iWork ingår inte när du köper en dator. Du får en 30-dagars testversion och efter det får du betala 795kr om du vill fortsätta använda det.
Det skriv-program som finn heter Textredigerare och ligger i Program-mappen.
iWork ingår inte när du köper en dator. Du får en 30-dagars testversion och efter det får du betala 795kr om du vill fortsätta använda det.
så dom som köper macbook nu då med ilife08,,, dom får också bara 30 dagars versioner ?
så dom som köper macbook nu då med ilife08,,, dom får också bara 30 dagars versioner ?
Av iWork ja. Blanda inte ihop saker här. iLife ingår med varje dator. iWork följer med som 30 dagars demo. Vill du sen fortsätta använda iWork kan du köpa ett serienummer från Apple.
Det finns ett program som heter Textredigeraren. Det är relativt enkelt i sitt utförande, men i menyerna finns en hel del funktioner. Det kan arbeta med rena textfiler, Word- och RTF-filer. Det klarar dessutom av enkel WYSIWYG-redigering av XHTML. Det kan betydligt mer än motsvarigheten i Windows.