Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

minnen minnen minnen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten kort fråga till er som vet saker. Jag byter ut ett 512 minne DDR2 SDRAM i min iMac 1.9ghz PowerpC G5 (isight) till ett 2gb istället. Trevligt!

Fråga: Kan jag använda mitt gamla 512-minne till att sätta in i svärfars gamla macbook...powerbook (?) (G4 tror jag). Hans internminne kallas DDR SDRAM (utan 2:an alltså) Passar mitt gamla 512 i hans dator?

Tacksam för svar.... (och ja - jag tycker att min svärfar är snäll, så inga dumheter....

MVH
Andy

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-12 01:50

Jag tror inte att ditt 512MB minne passar i din svärfars PowerBook. Det kan skilja sig i vilken typ av minne bland de olika PowerBook-modellerna. Ta reda på exakt vilken modell det är och sedan kolla manualerna till de olika PowerBook-modellerna, för att få veta vilket minne som passar till hans dator. Du finner fakta om minnen under "Adding memory to your computer".

Senast redigerat 2007-08-12 02:01
Ursprungligen av Reisan:

Jag tror inte att ditt 512MB minne passar i din svärfars PowerBook. Det kan skilja sig i vilken typ av minne bland de olika PowerBook-modellerna. Ta reda på exakt vilken modell det är och sedan kolla manualerna till de olika PowerBook-modellerna, för att få veta vilket minne som passar till hans dator. Du finner fakta om minnen under "Adding memory to your computer".

Toppen. Ska kolla detta. Tack

Minnet i iMac G5 med iSight är fullstora 240-pinsmoduler. Passar inte i någon bärbar, som alltid använder 200-pins SO-DIMM.

1
Bevaka tråden