Jag vill ju inte förpesta min mac med Windows, så jag klurar ju på om den billigare och att sedan köpa en eventuell spelpc om nu macen suger väl spelet jag vill spela är ett smartare val.
Men jag tänkte ju köra dubbla skärmar och jag vet inte om jag får ångra mig.
Apple är så grymt jobbiga =P
Det är dock "bara" 4000kr skillnad i mitt fall, men av det är väl ca 200kr vram, 700kr disk och 3100 cpu ;D
Disk vill jag ju ha en bättre, men jag tänkte ju inte köpa den ifrån Apple, jag hade hellre köpt en ny mycket fetare disk utan deras kostnader, helst då 7200rpm eller hybriddisk eller SSD eller så, jag hade inte haft någon brådska med att byta den ifrån 120GB så det hade väl fått kommit när det väl fanns något snabbt att byta till.
Däremot tog jag ju med sleeve, väska, iskin och kommer säkert någon gång i tiden köpa 4GB ram och en firewiredisk med, så plockar ju på en del hur som.. Och då är ju de där 4000kr inte så stor skillnad procentuellt, men ack så störigt att tvingas köpa skit man inte vill ha bara för att Apple skall tramsa.
Har jag 256MB vram kan jag ju dock eventuellt skjuta upp PC-köpet lite längre och få lite bättre hårdvara i den när jag väl köper den, vilket ju också går att översätta i pengar (jag är en sådan som brukar köpa det som ger bäst prestanda / krona så i det fallet skulle jag ju ett halvår-år senare få lite fetare datorprylar för pengarna.)
Men för 4000kr hade jag ju hellre köpt en server, massa disk eller en Nikon D40.