You lost me there...
Skämt åsido, jag har nog aldrig behållt en skärm (eller dator) mer än ett år, så jag antar att jag är en perfekt iMac-kund. (Har dock aldrig ägt en eftersom de varit för långsamma, men nu börjar det arta sig med både minneskapacitet och processorer)
Det finns ju trots allt AppleCare för endast 2095 kr till iMacen, så för medelfamiljen som behåller sin dator i tre år innan man köper en ny (det är väl så det går till i dessa hempc-tider?) borde iMacen passa sig alldeles utmärkt. Många jag pratat med resonerar iaf så. "Skit samma om den inte funkar efter tre år, man köper ju ändå en ny". (Observera att det resonemanget endast gällt Fujitsu-Siemens hempc-datorer för alldeles för mycket pengar.)
Det känns som att så fort folk börjar titta åt Applehållet och ser "kvaliteten" i produkten, den snygga, genomtänkta designen osv, så förväntar man sig att det ska hålla i evigheters evighet. (Inte för att Apple har dåligt rykte på den fronten, även om ibook och macbook 1:a gen. är svarta får...)
Nåväl, jag återkommer hela tiden till att man köper en ny efter 2-4 år, vilket oftast är ett slående argument för Svensson oavsett om man har invändningar på formfaktorn som inte går att uppgradera, eller på livslängden av elektroniken.