Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ring med hackad iPhone i Europa!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av studiox:

Intressant att se att tråden inte strider mot forumets regler den här gången hahahah!!!

99.se verkar ju väldigt gärna vilja följa gällande regler, och ännu finns det inga prejudikat eller domar rörande denna del av 'EUCD', som implementerades 1 Juli 2005. Jag skulle nog vilja säga att även om det enligt den lagen verkar olagligt att låsa upp en telefon (eller i varje fall att tillverka, sprida eller inneha verktyg som används till detta), så kanske någon domstol i ett annat EU-land har beslutat annorlunda. I vilket fall som helst är det absolut inte olagligt att diskutera detta, eller att diskutera hur man går till väga, och vilka verktyg som behövs. Spridningen av dessa kan däremot vara olaglig.

Någon som fått det att fungera än?

Kruxet är, som jag har förstått det, att man måste ha ett riktigt gammalt kort för att få det att fungera.

  • Medlem
  • 2007-08-14 17:42

Success! Har nu äntligen lyckats få min iPhone att fungera. Jag kan numera ringa med Tele2/Comviq. Tal och Sms fungerar har jag kollat hittils. Detta efter mycket letande av all den teknik som behövdes.

Ursprungligen av jali:

Success! Har nu äntligen lyckats få min iPhone att fungera. Jag kan numera ringa med Tele2/Comviq. Tal och Sms fungerar har jag kollat hittils. Detta efter mycket letande av all den teknik som behövdes.

Finns det bilder att visa?

Ursprungligen av jali:

Success! Har nu äntligen lyckats få min iPhone att fungera. Jag kan numera ringa med Tele2/Comviq. Tal och Sms fungerar har jag kollat hittils. Detta efter mycket letande av all den teknik som behövdes.

Vad är det som inte funkar?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-14 18:30

Grattis Jali!

  • Medlem
  • 2007-08-14 20:32
Ursprungligen av iggy:

Grattis Jali!

Tackar! Det enda som inte fungerar just nu är Edge/Gprs, men jag har inte hunnit göra något åt det. Call in/out ok, SMS in/out ok.

Liten bild. Det bevisar egentligen inte så mycket på bild, men ni ser iallafall S Comviq samt jag som ringer till mig själv

Sitter å funderar på om man ska kanske få hem en iPhone och köra med detta hacket.. Har en mycket god vän som jobbar med just SIM-kort men chansen är väl att detta hacket kommer att sluta fungera när Apple lanserar en firmware?

Andra har väl fått GPRS att fungera om jag minns rätt? Utomlands alltså.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-14 22:34

Grymt coolt. Stort grattis till dig, jali. Nu kan du tjäna pengar i några veckor på att hjälpa andra svennar att hacka sina iPhones.

Digga den här tråden nu, så den dyker upp med stor stil på förstasidan på 99!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-15 07:49

Okej, förklara för mig jali, är det skitsvårt att få det att funka?
Har bekanta i US just nu och funderar på att köpa hem ett par iPhones till jobbet.
Är det alltså Tele2/Comviq-kort med bäst före datum 2008 som gäller?
Finns det möjlighet att du grejar 2-3 såna (och all mjukvaruhacking) mot betalning?
Mvh.

  • Medlem
  • 2007-08-15 09:46
Ursprungligen av mbp:

Okej, förklara för mig jali, är det skitsvårt att få det att funka?
Har bekanta i US just nu och funderar på att köpa hem ett par iPhones till jobbet.
Är det alltså Tele2/Comviq-kort med bäst före datum 2008 som gäller?
Finns det möjlighet att du grejar 2-3 såna (och all mjukvaruhacking) mot betalning?
Mvh.

Det beror på vilken erfarenhet man har av kodning och sånt. Enligt mig är det inte skitsvårt, men rätt krångligt. GÄller ju också att man har alla komponenter. Jupp 2008 ska det va. med Tele2/Comviq text (2G). I mån av tid kan jag nog fixa, PM isåfall. Du behöver såklart silvercards till varje kort också om du inte har det.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-15 10:36

Jali, du råkar inte bo i luleå? Jag pillade på en hackad iPhone igår här på jobbet och det kan väl inte redan finnas allt för många hackade iPhones i sverige. Kanske var du som var inne på Grafit / Prova i Luleå? Grymt trevligt i alla fall!
Jag blev inte mindre sugen i alla fall

  • Medlem
  • 2007-08-15 10:57
Ursprungligen av dreft:

Jali, du råkar inte bo i luleå? Jag pillade på en hackad iPhone igår här på jobbet och det kan väl inte redan finnas allt för många hackade iPhones i sverige. Kanske var du som var inne på Grafit / Prova i Luleå? Grymt trevligt i alla fall!
Jag blev inte mindre sugen i alla fall

Nix, bor i Stockholm. Men det finns några få i Sverige nu. Så det gick att ringa på hans alltså?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-15 11:21

Ok.

Jodå det gick att ringa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 11:45

Har använt iactivator men undrar nu följande: itunes meddelenade säger att det finns en ny version av mjukvara att hämta kan jag uppdatera utan att behöva aktivera om telefonen.
Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2007-08-31 17:39

Firmware version 1.02? Eller iTunes? Jag klickade på "ja - tack". Sedan fick göra om allt - suck - men det funkade ...

Hejhopp. Ralp

Bevaka tråden