Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QTSS 4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-04-08 15:14

Problem med QTSS 4 i 10.1.3. får felmedelande 404 (dvs att url.en ej hittas) när jag ska köra livestreamingar (sdp fil som skapas i Sorensen). Vanliga hintade filmer fungerar perfekt (med rtsp-URL). Har alltså använt korrekt URL till sdp-filen, men fungerar ändå inte. Öppnar jag dock filen direkt på servern så fungerar strömningen lokalt, dvs det är alltså inte ett kommunikationsfel. Någon som vet något om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-09 10:41

hur skriver du in urlen i quicktime?

Du måste göra som det står i manualen. Öppna från en klientquicktime. Peka ut filen, utan .sdp. spara ner lokalt och visa den.
Är det så du gör?

/glemme

Fö, jag längtar verkligen efter QTBroadcaster (och givetvis QT6) när skall dessa tänkas komma så man kan köra QTSS för vad det verkligen är..

Då ska jag hård streama MPEG-4 så alla tvingas skaffa QT6.. hohohmuahahahahahha :eek:

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-04-09 17:37

"hur skriver du in urlen i quicktime?"

Hej Glemme!

Nix, vi kör inte med sdp-ändelsen. Vi har gjort allt det här förut via gamla Rapsody-servern, och då funkade det finemangt. Nu med QTSS 4 så vill det sig däremot inte alls.

Eftersom vanliga hintade filmer fungerar så skriver vi alltså urlen korrekt. Det fungerar varken med hostname eller ip-adress. Problemet är betydligt djupare än handhavandefel.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Fö, jag längtar verkligen efter QTBroadcaster (och givetvis QT6) när skall dessa tänkas komma så man kan köra QTSS för vad det verkligen är..

Då ska jag hård streama MPEG-4 så alla tvingas skaffa QT6.. hohohmuahahahahahha :eek:

Eller Envivio, eller RealONE eller.. O.s.v
Om du vill ha en ren TVstudio som broadcaster så kör du LiveChannel. Makalöst! Bra support, vi har fått flera special versioner av dom Channelstorm med buggfixar på buggar vi har upptäckt. Amazing.

Fast för bara enkel broadcasting så skulle det inte sitat fel med QTBroadcaster nu. (hehe *hint*)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-09 20:19
Citat:

Skapades ursprungligen av: MatsB:
Nix, vi kör inte med sdp-ändelsen. Vi har gjort allt det här förut via gamla Rapsody-servern, och då funkade det finemangt. Nu med QTSS 4 så vill det sig däremot inte alls.

Eftersom vanliga hintade filmer fungerar så skriver vi alltså urlen korrekt. Det fungerar varken med hostname eller ip-adress. Problemet är betydligt djupare än handhavandefel.

Antar att loggfilen är genomgången och inte säger något alls?

/glemme

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-04-10 09:55

Glemme:

Självklart. Vi har gått igenom den. Det enda den säger är server start up och server shut down. Vid några tillfällen efter ominstallation har den klagat på att den inte hittat filerna för qt-groups och qt-users. Vilket är något som vi ändå inte använder oss av.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Christopher:
Om du vill ha en ren TVstudio som broadcaster så kör du LiveChannel. Makalöst! Bra support, vi har fått flera special versioner av dom Channelstorm med buggfixar på buggar vi har upptäckt. Amazing.

Så, då antar jag att ni inte börjat bojkotta Israel ännu...? :eek: Allvarligt talat, LiveChannel verkar lovande. Men integrearad streaming server låter som prestandaproblem vid hög belastning. Eller?

Givetvis så har man relays som skyfflar över streamen till en DarwinStreamingServer som står på Dataphone..

Annars skulle det vara lite svårt

1
Bevaka tråden