Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon Ixus 75 eller Samsung NV10?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-17 16:21

Hej,

Vilket tror ni är bästa köpet, ixus 75 eller nv10an? Jag vill ha något som är lite mer som en systemkamera fast ändå i fick-storlek.. Så jag tycker nv10an verkar bra.. Mycket inställningar o så, o det tycker jag inte ixusen verkar att ha.. Men jag kan ju ha fel, ixusen kanske är bättre.. Vad tror ni?

• Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-17 16:37

Canon är dock rätt känd för sin kvallite i Ixus serien.
i detta fall skall du nog inte fixera dig kring pixeldimentionen.
canons mjukvaror är bra...och har lång erfarenhet kompaktkameror.
http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=8275

för min del skulle jag valt Ixusen (men kör Nikon system+)

Jag har ixus 70 och är skitnöjd, egentligen är jag Nikon-fantast, men fick ge vika åt Canon på denna kompaktdigitala som är helt underbar för 2000:- som man kan få den för nu. ixus 75 valde jag bort pga stor skärm = drar mer batteri samt avsaknaden av optisk sökare

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-17 17:58
Ursprungligen av psychozz:

Jag har ixus 70 och är skitnöjd, egentligen är jag Nikon-fantast, men fick ge vika åt Canon på denna kompaktdigitala som är helt underbar för 2000:- som man kan få den för nu. ixus 75 valde jag bort pga stor skärm = drar mer batteri samt avsaknaden av optisk sökare

Ixus 70 är väl samma som 75an. Så när som på 70an har sökare o 75an större display? de e väl samma spec? Elgiganten rear ut 70an för 1890 nu, det kan den vara värd kanske?

• Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-17 19:35

Ixus-serie med två uppseendeväckande nya modeller - Digital Ixus 75 och Digital Ixus 70, båda med 7,1 megapixels. Den ultrakompakta Digital Ixus 75 har ett metallhölje och hela 3,0” LCD-skärm med rena färger och en distinkt cirkulär detalj kring objektivet. Touch-ratten ger enkel åtkomst till de viktigaste kamerainställningarna. Digital Ixus 70 är Canons minsta kamera med optisk zoom någonsin och har en ren, minimalistisk design som är inspirerad av den ursprungliga Ixus-kameran. Den är bara 19,4 mm djup och finns i både svart och silver. Båda kamerorna har en ny, smart funktion för minskning av röda ögon i uppspelningsläge.

Priset 1890:- är helt ok för den här lilla saken och bra är den också...
sökare använder man väl inte på en sån här,men det är väl skit samma..
3 tum LCD på 75 -> 2,5 på 70 LYCKA TILL

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-17 21:22

Tack, det blir nog en sådan!

Jag köpte min ixus 50 för drygt två år sen, för nästan 3000 kr med 512 MB minneskort och en liten väska. Grymt nöjd med den lille krabaten, den är med överallt och tar finfina bilder. Metallen börjar bli sliten lite här och där, och nån repa i displayen har den också, till följd av flitigt användande. Nu får man alltså en bättre ixus för halva det priset jag gav. Jag ser ingen anledning att köpa nån annan kamera än en ixus nästa gång.

1
Bevaka tråden