Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 24" Alu som spelmaskin

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Sidde:

Återigen, detta börjar dock bli ett vanligt förekommande sedan 99 blev lite större och macar till den bredare marknaden. Är prestanda allt man tänker på? Vart tog den kompletta lösningen vägen? iMacen har aldrig varit en dator för den som vill köpa ha en speldator.
Tänker ni på samma sak när ni köper bil, hus, båt osv. också? Vad som går snabbast, vad som är störst?

Det finns fler sinnen att uppfylla. En dator står framme, det är en möbel, man lägger ner 4k mer på en soffa som ser bättre ut, varför gör man inte det med en dator också då?

iMac 24" blir the main piece i vardagsrummet för mig, såklart man vill att den ska se bra ut då. Den kommer ju alltid synas där.

Forvisso ar oftast macs snyggare an pcs, haller helt klart med. Fast jag ar lite tveksam till att betala £500 extra for att den ska va lite snyggare och ganska mycket samre.

Nu kommer min dator sta pa mitt skrivbord i sovrummet, sa far mig spelar det inte sa stor roll hur den ser ut. Fast jag tycker nog att samsungs skarmar (som jag kopte) ar ganska snygga. Sen far man ju en lada att ha allt i, den kanske inte ar den snyggaste. Men gar alltid att gomma.

Hade de bara satsat lite mer pa ett grafikkort hade jag kopt iMac rakt av.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-17 21:22
Ursprungligen av johan[i]:

Forvisso ar oftast macs snyggare an pcs, haller helt klart med. Fast jag ar lite tveksam till att betala £500 extra for att den ska va lite snyggare och ganska mycket samre.

Nu kommer min dator sta pa mitt skrivbord i sovrummet, sa far mig spelar det inte sa stor roll hur den ser ut. Fast jag tycker nog att samsungs skarmar (som jag kopte) ar ganska snygga. Sen far man ju en lada att ha allt i, den kanske inte ar den snyggaste. Men gar alltid att gomma.

Hade de bara satsat lite mer pa ett grafikkort hade jag kopt iMac rakt av.

Fast saken är ju att macen är så mycket dyrare för att den är byggd av laptopskomponenter, det du i praktiken får är ju en 24" rejält specad laptop. Visst suger det om det inte är vad man är ute efter, men så är det. Skall man spela på en mac borde man köpa mac pro. Egentligen borde man väl köpa mac pro för nästan alla användningsområden, men den är ju så grymt överspecad i cpu o minnestyp för vanligt folk. Apple är verkligen sämst på att balansera system efter mina behov ;D

Är väl bara att de släpper en Mac Gamer, Penryn quad core med DDR2-minnen och en PCI-expressplats i halv macprolåda. Problemet löst ;/

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-17 21:19
Ursprungligen av Sidde:

Är prestanda allt man tänker på? Vart tog den kompletta lösningen vägen?
Tänker ni på samma sak när ni köper bil, hus, båt osv. också? Vad som går snabbast, vad som är störst?
iMacen har aldrig varit en dator för den som vill köpa ha en speldator. Visst, tråden handlar om just spelmaskin, men jag skulle aldrig rekommendera en iMac till en som spelar alla de senaste spelen.
Jag rekommenderar inte min far att köpa en SmartCar om han behöver en bil att ta upp båten med heller. Även fast jag tycker att det är klart en häftig bil.

Det finns fler sinnen att uppfylla. En dator står framme, det är en möbel, man lägger ner 4k mer på en soffa som ser bättre ut, varför gör man inte det med en dator också då?

iMac 24" blir the main piece i vardagsrummet för mig, såklart man vill att den ska se bra ut då. Den kommer ju alltid synas där.

Vi är nördar, en dator är ingen möbel, vi köper inte en dator för att flasha företagslogotypen eller för att våra gäster skall se hur grymma vi är som har råd med en så dyr prydnad.

En dator för oss är en samling specar, programvara och vår partner =P

Förövrigt har jag inga gäster ;D

Frågan är bara om jag skulle uppgradera mbpn eller inte, men nu kan jag ju inte ändra mig förens på måndagen och då är den eventuellt redan skickad ><

Jag har visst ca 21.500 jag kan göra av med, men jag det finns ju roligare grejer för 4000kr, typ extern skärm (nec 20wgx2pro?) eller digital systemkamera (nikon d40 om man är så fattig.)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-17 21:17
Ursprungligen av johan[i]:

Spara nagra kronor?

Prova 2/3 av priset

iMac 24" 2.8 ghz £1500
PC 3 ghz c2d, 2 gig minne, geforce 8800gts 320 meg, 500 gb hd, 24" skarm. £1000

Jag har anvant mac lange nu, fast denna gangen tog det stopp, jag kopte helt enkelt en pc istallet for nya imacen. Min gamla MBP har ju battre grafik an nya imacen...

Vilket inte spelar någon roll för macfolk eftersom man inte köper en mac för att spela på eftersom de både i hårdvara och mjukvara suger för spel. Så det du gör är ju helt rätt, köp en billig PC som äger sönder en mac fullständigt i spel i Windows och ha kvar din mac till allt annat, sålänge man inte spelar duger ju gammal hårdvara långt så det är ju ingen som helst brådska med att uppgradera den.

Vill inte börja ett bråk här, men är det inte mer ekonomiskt att spela spel på en xbox360 eller ps3 på sin platt tv i vardagsrummet? spelen är maxade till konsollen, är modern i flera år och datorn kan hållas ren från allt speltrams`?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-18 02:18
Ursprungligen av krilu_kelin:

Vill inte börja ett bråk här, men är det inte mer ekonomiskt att spela spel på en xbox360 eller ps3 på sin platt tv i vardagsrummet? spelen är maxade till konsollen, är modern i flera år och datorn kan hållas ren från allt speltrams`?

Isf räcker ju en 1GHz p3a...

Problemet är väl mest att starcraft 2 inte lär komma till 360 eller ps3..

Inte wc3 heller, eller wow för de som gillar det.

Och fps suger på konsoll, möjligen inte wii men den har ju kass upplösning istället och säkert dåliga onlinespelmöjligheter i metroid prime 3.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-18 22:16

Tråd rensad från flamewar, det är helt onödigt och offtopic.

Mod

Jag tycker nog att den gamla imacen framstas som en framtidsakrare dator... puh jag svettades lite grann just da,

Bevaka tråden