Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Server 10.1.4 är här igen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår släppte man 600 KB
About this Mac
Version 10.1.4, Build 5S40

Idag släpper man ytterligare 2,2 MB.
About This mac
Version 10.1.4, Build 5S40

Men först idag syns uppgraderingen i loggen!

Det är inte så att du med 2,2Mb versionen syftar på 10.1.4 (tänkt för klient)

Det tror jag serru...

För den kommer ju vanligtvis upp och fungerar utmärkt att köra ner på OSXS.
Samt att man därefter brukar kunna köra ner uppdateringen till just OSXS.

Nu kom ju Server före Klient denna gång så därför har du samma build nr etc.
För om man som det varit hittills kört in klient uppdateringen först så har inte build numret ändrats alls. Utan först då korrekta server uppdateringen installerats..

[ 18 April 2002, 08:20: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Det finns ett terminalkommando som kollar vilken version man har. Kommer inte ihåg det nu, men lägger in det här när jag hittat det.
Om man kör det på servern ser man tydligt att den visar två olika versioner: både servern och klienten. Bara den ena builden visas i "about this mac".

Jag bryr mig eg inte alls utan låter servern ladda ner det den vill, det är väl därför man har datorer? Gå in under System Preferences/Software Update på din server så skall du se att du får två uppgraderingar. Förmodligen skall båda hämtas ner för varför skulle klienterna behöva 2.2 MB och servern bara 600 KB. Det är nog så som du säger att denna gången så har man vänt på ordningen.

Jag har läst någonstans att man har trasslattilldet ( särskivning? ) tidigare men att man avser att ha samma versionsnummer på server- och klientversionerna. Kanske "har man löst det på detta viset nu".

[ 18 April 2002, 11:11: Meddelandet ändrat av: Saffran ]

Jo det är ju ett ganska harmlöst problem..

Men om Apple ville vara korrekta skulle ju "10.1.4 klient" skrivas som "klient/server" och "10.1.4 server" som enbart "server upgrade" el nått sånt.

För det är tydligen så att servern även tar till sig klientuppdateringar och alla finesser som finns där. Tex så ska jag se om mina servrar dyker upp i AppleTalk trädet efter 10.1.4 uppgraderingen (då klientuppgraderingen säger att nu skall det funka med 3Com routers etc..)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Men om Apple ville vara korrekta skulle ju "10.1.4 klient" skrivas som "klient/server" och "10.1.4 server" som enbart "server upgrade" el nått sånt.

Ja just det, så är det nog.

• Medlem
  • London
  • 2002-04-23 19:39

Jag får inte ner uppgraderingarna, någon som har samma problem? Det hittar dom och vill autentisera men sedan händer det inget. Funkar inte heller att ladda ner dom och sedan uppgradera, då dör installationsprogrammet efter jag har autentiserat mig.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: e7jonas:
Jag får inte ner uppgraderingarna, någon som har samma problem? Det hittar dom och vill autentisera men sedan händer det inget. Funkar inte heller att ladda ner dom och sedan uppgradera, då dör installationsprogrammet efter jag har autentiserat mig.

Menar du ladda ner dem fristående?

Om inte så testa det.

Svenska stand-alone uppdateringen som bara är på 440k finns här:

http://www.info.apple.com/support/downloads_sv.html

Olle

[ 24 April 2002, 01:27: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

1
Bevaka tråden