Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-audio Firewire problem???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en macbook och ett M-audio firewire 410... Har kört det en del och det har funkat kanon... men nu när jag kopplade upp där det skitsegt + att när jag startar datorn har jag inget ljud. Men om jag går in i M-audio panelen och klickar mute och sen tar bort mute då funkar det. Sen när jag t.ex. ska höja och sänka ljudet, med hjälp av knapparna på tangentbordet går det grymt segt för den att reagera. Om jag segan byter till det inbyggda flyter det hur bra som helst. Jag har testat att installera om drivrutinen, men det är fortfarande samma...

Nån som har någon idé?

Tack på förhand!

/Rob

Har du nyss uppdaterat till 10.4.10?

Vet inte varför ljudet stängs av varje gång du startar om, men jag har ett Firewire Solo och det där sega du beskriver när man ändrar volymen upplever jag också. Kör MB C2D 2 Ghz 2 Gb ram. Tror det beror på att volymen ska ändras på i Mac Os och i M-audios mjukvara samtidgt, blir väl någon slags fördröjning. Jag kör alltid ljudet på max och reglerar sedan volymen från min monitorförstärkare. Har du senaste drivrutinen från M-audios hemsida?

1
Bevaka tråden