Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech Z-5500 5.1 Surround - 3 pluggar, 2 ingångar...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 21:07

Min kompis köpte nyligen Logitech Z-5500 5.1 Surround till sin PC. Jag blev helt lyrisk över kvallen på utrustningen, och funderar på att skaffa den till min nya Mac Pro.

Till min stora glädje finns den att handla på AppleStore. (Åtminstone Amerikanska Apple Store ---> pluggar i USA)

Nu kommer förvirringen.

Apple påstår att speaker systemet är fullt kompatibelt med Mac Pro, utan extra utrustning.
Men från speakernas kontrollpanel går det ut en sladd bestående av 3 vanliga hörlurspluggar, en orange, en svart och en grön. Min Mac Pro har bara två ingångar på baksidan, en med symbolen till vänster och en med symbolen till höger, samt en hörlursingång på fronten.

Hur funkar detta??
Ska en eller två pluggar hänga löst eller vad?
Lite nybörjare på den här fronten, så ha överseende. :">

Använd den optiska digitala Toslink-ljudutgången på din Mac Pro och anslut till den digitala optiska ingången på Z-5500. Har själv Z-5500 kopplad till den optiska digitala utgången på en MacMini som jobbar som mediacenter hemma...!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-19 07:12

OK! Tack.

Nu kommer nästa fråga... Måste man köpa den kabeln själv, eller kom den tillsammans med din Z-5500? Den står inte listad på speclistan i produktbeskrivningen.

Ursprungligen av Ashuram:

OK! Tack.

Nu kommer nästa fråga... Måste man köpa den kabeln själv, eller kom den tillsammans med din Z-5500? Den står inte listad på speclistan i produktbeskrivningen.

Den måste du köpa själv. Jag kör med en sån här från Net on net: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=79689

Jag har en fråga, ber om överseende om den är idiotisk. Jag behöver nytt ljudsystem till min nya macbook. Fungerar den med Z-5500?

Ursprungligen av seborion:

Jag har en fråga, ber om överseende om den är idiotisk. Jag behöver nytt ljudsystem till min nya macbook. Fungerar den med Z-5500?

Japp, det går alldeles utmärkt. Det är en kombinerad analog/digital ljud-utgång på macbook, åtminstone på de nyaste. Använd toslink-kabel 3,5mm i ena änden och vanlig toslink i andra.

1
Bevaka tråden