Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SweMenus - iPhone med svenska tecken och menyer

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-24 19:57
Ursprungligen av Converge:

Satellit stavas med två "L" också

Väldigt cool tråd, denna kommer jag följa med spänning vill jag lova

Tackar, missade det själv faktiskt. Har ändrat det nu, samt blivit klar med Mail programmet (Över 200 ord och meningar).

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-24 20:19

Vad sägs om "Alternativ" istället för "Inställningar"?
Ambitiöst projekt, kul!

"Alternativ" låter ju onekligen ganska så bra.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-07-24 20:58

Du förklarade aldrig HUR du översätter de inbyggda programvaran? Trode det var omöjligt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-07-24 22:02

men "alternativ"... är inte det ett "PC-ord", tänker själv på otäcka gamla explorer direkt!

Ursprungligen av soft:

Du förklarade aldrig HUR du översätter de inbyggda programvaran? Trode det var omöjligt.

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=1799

Alternativ låter hur bra som helst!

  • Medlem
  • 2007-07-24 23:43

Annars kanske "Anpassa" eller "Justera" kan passa? Det förstnämnda tycker jag låter trevligt, men det är kanske lite halvfel.

Varför inte bara "Ställ in"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-25 18:00

Grymt bra jobbat!

"System" kanske kan funka också...

MIn Philips-tv har svenska menyer. Setups heter där Uppsättning. Vad ni än gör välj inte det i alla fall.

  • Medlem
  • Skurup
  • 2007-07-26 11:35

Börjar inte ordet "prefs" bli svenskt?

Ursprungligen av PBIT:

Börjar inte ordet "prefs" bli svenskt?

Vanligt kanske, men inte svenskt. Ungefär som att säga "default" istället för "förval" - många gör det [tyvärr] men svenskt är det inte (inte ännu i alla fall).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-04 19:15

Går ej... Dock kan jag tipsa att Jansson Data har ett ex.

Går det att översätta tangentbordet på något sätt?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-19 20:45

Ledsen att jag inte har uppdaterat er på länge. Så här är läget just nu:

Översättning till Svenska: Klart

Samtal in/ut: Klart (Roligt hur en kille fick en artikel om sig på IDG "Exklusivt: Så fick han iPhone att funka i Sverige" (tss...) för at han använde en metod som jag var med och utformade...

((YouTube + Yahoo: Klart (Inte min förtjänst)))

Just nu håller jag och en norsk kollega på att knäcka tangentbordet. Vi kan ändra majoriteten av bokstäverna men inte redigera den "bild" på tangentbordet som visas.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-19 20:59

Glömde säga att till skillnad från killen på IDG/Macworld så fungerar mitt EDGE...
Det vill säga att min iPhone är så gott som identisk med en som kommer släppas i sverige.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-20 20:20

Var hittar jag info om svensk "iPhone"?

Finns det info om vad jag behöver göra för att få en "svensk" version av iPhone. Vad behöver ändras, och behöver jag göra detta manuellt???

/mr novis

Zino, du skulle inte vilja lägga upp iPhonens .strings-filer nånstans så att man kan ladda dom?

Jag har inte fått igång mitt WinSCP och använder kommando-tolken vilken bara fungerar att ladda upp filerna till iPhonen inte tvärtom (vad jag vet).

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-22 19:48

Det är ju Råå hamn på kartan (söder om Helsingborg)

Några framsteg med det svenska tangentbordet?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-08-25 17:52

Om jag importerar en iPhone 4GB till Sverige kommer den då med laddare för våra el-utag här i Sverige eller laddar jag vid datorn med usb-kabeln?

Ursprungligen av Snoppy:

Om jag importerar en iPhone 4GB till Sverige kommer den då med laddare för våra el-utag här i Sverige eller laddar jag vid datorn med usb-kabeln?

Apples laddar brukar ha avtagbara "el-stickor". Om även iPhones laddare har det (antagligen) så är det bara att köpa en svensk sticka alternativt aom du har en från en bärbar alternativt en iPodladdare.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Apples laddar brukar ha avtagbara "el-stickor". Om även iPhones laddare har det (antagligen) så är det bara att köpa en svensk sticka alternativt aom du har en från en bärbar alternativt en iPodladdare.

Det har den.

Jag ar i NYC nu och taenkte kopa en iPhone, nu nar man kan anvaenda Tele2, som jag har. Jag har nagra fragor som jag hoppas nan kan svara pa snarast:

1. Hur mkt datatrafik kraever kartapplikationen? Kan taenka mig att det blir ratt svart att anvaenda den med GPRS i sverige.

2. Kan man staenga av det "smarta" tangentbordet? Det ar ju gjort for engelska, sa det blir helt galet om man skriver pa svenska.

3. Aer det troligt att man snart kommer kunna fa sin iPhone pa svenska och med svenska tecken pa tangentbordet, pa ett hyfsat enkelt satt utan att hacka sjaelv?

4. En sak till: Jag har laest hur man kan laegga in custom ring tones i sin iphone. Jag har ocksa hort att dom som foljer med aer for lag volym pa. Kan man fa sin iPhone att lata hogre med nan custom ring tone, eller har den en maxgraens pa hur mkt den kan lata?

Tack!

Ursprungligen av gluttonous:

2. Kan man staenga av det "smarta" tangentbordet? Det ar ju gjort for engelska, sa det blir helt galet om man skriver pa svenska.

Ja jag menar att jag har läst att någon har gjord det någonstans på forumet.

Ursprungligen av tketobbe:

Ja jag menar att jag har läst att någon har gjord det någonstans på forumet.

Här: http://www.99.se/1334996-post6.html

Den var snygg.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-05 02:04

Sådärja, då hade man åäö på iPhonen.
Inte bara så det kommer istället för []{ som har fungerar länge utan ny grafik för tangentbordet också!

slå ett öga på www.buck.se under morgondagen om det verkar intressant....

Ursprungligen av Buckner:

Sådärja, då hade man åäö på iPhonen.
Inte bara så det kommer istället för []{ som har fungerar länge utan ny grafik för tangentbordet också!

slå ett öga på www.buck.se under morgondagen om det verkar intressant....

Var hittade du grafiken någonstans?
Kan du lägga upp länken?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-05 09:08
Ursprungligen av heiko:

Var hittade du grafiken någonstans?
Kan du lägga upp länken?

gjorde grafiken sjalv.
Det enda som inte visar rätt grafik är förstoringen av knappen som kommer när man trycker/håller in knappen.

Detta lär fixas inom någon dag.
Mer info senare

Bevaka tråden