Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu börjar man tröttna på dessa fel...

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Noobi:

Inlife på Sveavägen.

Jag lämnade in min på Lan-master. Fick nytt tangentbord, ny ram runt skärmen samt nytt bottom och top case. Dock verkar det vara svårt att att få det helt tätt med ramen runt skärmen då det är små glipor still samt att den gråa kanten som går runt datorn alltså där man har händerna osv. den glipar fortfarande men dock mera liksom en buckla som sticker upp på varje sida men men inte så mycket att göra. Halv datorn känns som ny med ny touchpad och tangentbord. Hur blev ditt jobb gjort? Kul att höra. Sprickorna är iaf borta och det var det jag lämnade in den för så.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-07-09 20:42

Datorn känns som ny!

Min reparerades likvärdigt. Jag tycker dock att dom gjorde ett bra jobb. Inga glipor eller liknande. Men jag har kvar den gamla biten mellan skärmen och botten. Den är något gulare än resten och lite störande faktiskt. Det är i och för sig så lite att man inte lägger märke vid det i första taget. Nöjd är jag i alla fall.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-09 21:00

Numret till Apple Technical Support för er som inte orkar leta på apples supportsida, dom kommer med DHL och hämtar datorn, så ni behöver inte springa till en butik:
0771 199 519

Jag lämnade in min MB i tisdags på Inlife. Han sa att det skulle ta en vecka och att jag skulle få både nytt bottomcase och topcase fastän topcasen inte hade sprickor Enda jobbiga är att jag inte fick behålla datorn medans de väntar på delar från Apple. Får se på tisdag om de håller vad de lovat.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-08-19 18:34

Hello på er

Nu är de så att min MacBook har fått sprickor, problem med fläkten ibland, skärmen flimrar på lägre ljus nivåer och den blir sketa varm :(! Har itne tid med sånt här börjar ju skolan imorgon Är det bara att ringa Lan-master och dom fixar de :(???

MVH Alexander

Någon som vet om detta problemet är fixat sen senaste uppgraderingen?
Har beställt min macbook nu o det vore tråkigt att börja med att stöta på sådana problem.

  • Medlem
  • 2007-08-19 20:04

Hur långt har din leverans kommit? Min skickades tyvärr med TNT den här gången. Jag beställde den 14:e (13:e enligt Apples hemsida, hoppas jag får iLife08 ändå.) och så här ser min info från TNT ut.

18 aug 2007 10:23 Shanghai Shipped From Originating Depot
17 aug 2007 14:11 Shanghai Consignment Received At Transit Point
17 aug 2007 13:36 Shanghai Consignment Received At Transit Point
17 aug 2007 08:13 Shanghai Consignment Picked Up

Ursprungligen av RockyMontana:

Någon som vet om detta problemet är fixat sen senaste uppgraderingen?
Har beställt min macbook nu o det vore tråkigt att börja med att stöta på sådana problem.

  • Medlem
  • 2007-08-19 19:56

Instämmer i ovanstående.:confused:

Jag vet inte hur jag kan se det, när jag trackar på TNTs sida så står det bara att den ska komma fram den 20e, dvs imorrn...

Fraktsedelsnummer **********
Referens XB260625843FR
Upphämtningsdatum 19 Feb 2007
Destination BAYSWATER
Status Delivered
Leverans 23 Feb 2007
Signatur PETER
Details:- 23 Feb 2007, 15:30, CB3 , VERBAL POD CONFIRMATION FROM
CONSIGNEE (NO HARD COPY)
Details:- 22 Feb 2007, 10:35, CB3 , IMPORT RECEIVED
Details:- 22 Feb 2007, 09:08, Melbourne, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT
Details:- 22 Feb 2007, 09:06, Melbourne, IMPORT RECEIVED
Details:- 20 Feb 2007, 17:13, London Heathrow Hub, CONSIGNMENT RECEIVED
AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 03:17, Liege Euro Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT
TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:32, Paris Charles De Gaulle Apt, CONSIGNMENT
RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:21, CP9 , SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT
Details:- 19 Feb 2007, 23:07, CP9 , CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT

Tycker det där ser jävligt konstigt ut!

Senast redigerat 2007-08-20 00:14
  • Medlem
  • 2007-08-19 21:03

Det där ser väldigt konstigt ut. Har du verkligen angett rätt nummer? Numret skall nog börja på 27 någonting. Det är inte februari nu, och bor du i Australien?

Ursprungligen av RockyMontana:

Fraktsedelsnummer 446234833
Referens XB260625843FR
Upphämtningsdatum 19 Feb 2007
Destination BAYSWATER
Status Delivered
Leverans 23 Feb 2007
Signatur PETER
Details:- 23 Feb 2007, 15:30, CB3 , VERBAL POD CONFIRMATION FROM
CONSIGNEE (NO HARD COPY)
Details:- 22 Feb 2007, 10:35, CB3 , IMPORT RECEIVED
Details:- 22 Feb 2007, 09:08, Melbourne, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT
Details:- 22 Feb 2007, 09:06, Melbourne, IMPORT RECEIVED
Details:- 20 Feb 2007, 17:13, London Heathrow Hub, CONSIGNMENT RECEIVED
AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 03:17, Liege Euro Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT
TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:32, Paris Charles De Gaulle Apt, CONSIGNMENT
RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 20 Feb 2007, 00:21, CP9 , SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT
Details:- 19 Feb 2007, 23:07, CP9 , CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT
POINT

Tycker det där ser jävligt konstigt ut!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-08-19 21:00

Inte för att vara jobbig men de börjar bli off topic!

Ursprungligen av alle112:

Inte för att vara jobbig men de börjar bli off topic!

Sorry, korsriddarn, vi kanske ska ta det privat? eller starta en ny tråd á la "Vafan innebär det här?"

RIchard: Kan du ta bort fraktsedelnumret från Korsriddarens citat åt mig också är du hygglig.
Tack...

back to topic

En polare köpte sin Macbook för någon månad sen, han har också sprickor...
Så felet består fortfarande.
Skit också!

Senast redigerat 2007-08-20 12:49

Idag kunde jag hämta ut min MB med nytt bottom case. Tog ca 1 mån, men det var det värt i slutändan. Lämnade in på Inlife (Sveav.), som var trevliga och bra att ha att göra med.

En sak förvånade mig dock, och som gjorde att det tog lite extra lång tid. Det är ingen garanti på bottomcaset. Snacka om att jag blev paff när Apple nekade Inlife garantireparation två gånger. Inte förrän jag själv ringde till Apple och tjatade i 20 min så gjorde de ett undantag.

UPPDATERING:
Såg på följesedeln att de även bytt "main logic board". Varför vet jag inte, men jag hoppas att jag slipper blinkande skärm och pipljud nu (har inte lämnat in MB:n för dessa fel innan då de inte störde mig så mycket).

Senast redigerat 2007-09-11 17:11
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-09-14 11:58

Hejsan jag får tillbaka min dator idag eller imorgon och dom vill itne byta ut mitt bottom case Men dom sa att dom skulle "fixa" pipandet och skärmen.. så jag får völl betala 4000 för ett nytt skal, jag orkar liksom inte sitta o tjata hela tiden och man ska itne ens behöva göra det tycker jag :/

Ursprungligen av alle112:

Hejsan jag får tillbaka min dator idag eller imorgon och dom vill itne byta ut mitt bottom case Men dom sa att dom skulle "fixa" pipandet och skärmen.. så jag får völl betala 4000 för ett nytt skal, jag orkar liksom inte sitta o tjata hela tiden och man ska itne ens behöva göra det tycker jag :/

Är det mer än 12 månader sedan du köpte datorn?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-09-15 08:32
Ursprungligen av antonholmstedt:

Är det mer än 12 månader sedan du köpte datorn?

Det är ungefär 6månader sen :/ men dom vill inte ta de på garantin

Som jag skrev ovan så är det inte garanti på bottom caset. Men ringer man och tjatar på Apple så fixar det sig nog. De gjorde iaf ett undantag för mig.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-09-15 13:36
Ursprungligen av Harri Habitat:

Som jag skrev ovan så är det inte garanti på bottom caset. Men ringer man och tjatar på Apple så fixar det sig nog. De gjorde iaf ett undantag för mig.

(Orkar inte läsa hela tråden men:)
Jag hade sprickor i bottom case, och fick tjata till mig ett garanti-ärende av Apple. Macademic i Uppsala kunde inte beställa den på garanti-order innan Apple hade godkännt det.

Bevaka tråden