Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX S v 10.2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan man ladda ner den 622-sidiga manualen från:
http://www.apple.com/server/

Kommer det en uppgradering från 10.1? eller anser Apple att vi skall köpa en helt ny licens för samma pris som ett nyinköp?

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 17:39

Var kan man ladda ner manualen?

Vad jag hörde så får man köpa en ny licens... Men det är billigare än en MS uppgradering....

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 22:25

Får tacka och bocka. Var väl blind som vanligt!

Sen alla som har bra argument för att köpa en X-server med 10.2 för utvärdering, får gärna publisera dem här!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
att köpa en X-server med 10.2 för utvärdering

Det kommer att finnas många OSX S v 10.1.x till salu om det inte kommer att erbjudas en möjlighet till uppgradering.

När jag kikade genom manualen såg jag att det krävs os X 10.2 även på klienten för att funka med servern... (sidan 259). Kan det verkligen vara så? Då måste man ju uppgrade varenda osX maskin IGEN.

Beror på vad du menar med "o funka"... 10.2 krävs som klient om du hade tänkt dig o authentisera automatiskt mot servern istället för lokalt när du loggar in etc..

För ren fildelning fungerar det givetvis med 10.1.x / OS9 oxo..

Det var ren fildelning jag tänkte på. Det är ju under avsnittet Apple File Services som det står Client requirements OSX 10.2 eller sys 8 eller 9.

Men det vore ju bra konstigt.

Ja faktiskt, jag har kört dev.seeds av 10.2 Server och den har jag kunnit ansluta till med 10.1.5.. verkar hyfast märkligt om dom har spärrat 10.1.x i slutgiltiga versionen.

Kanske ett fult litet säljknep från deras sida, att smyga in det där så folk "råkar dra det sig till minnes" och har ytterligare ett skäl o köra 10.2 klienten, vad vet jag..

• Medlem
  • Borås
  • 2002-08-14 13:04

Nästan gratis!

På följande länk
http://www.apple.com/se/macosx/server/
kan man läsa:

Mac OS X Server-uppdatering
Om du har köpt Mac OS X Server version 10.1, en Macintosh Server G4 med Mac OS X Server eller Xserve kan du ha rätt att uppgradera till Mac OS X Server version 10.2 enbart till kostnaden för hantering och leverans.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 14:25

"Om du har köpt Mac OS X Server version 10.1, en Macintosh Server G4 med Mac OS X Server eller Xserve kan du ha rätt att uppgradera till Mac OS X Server version 10.2 enbart till kostnaden för hantering och leverans."

denna sida står det:

Du måste ha köpt ett berättigande system för att delta i kampanjen. Berättigande system är följande:
- ett Xserve-system (M8627, M8628) som levererades utan Mac OS X Server 10.2
- Mac OS X Server 10.1 (M8583, M8585) som köpts den 17 juli 2002 eller senare
- en Macintosh Server G4 med Mac OS X Server (M8649, M8650) som köpts den 17 juli 2002 eller senare och som levererades utan Mac OS X Server version 10.2.

1
Bevaka tråden