Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech dinovo edge

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 15:30

Någon som använder detta tangentbord och kan berätta lite hur pass bra/dåligt alla extra knappar fungerar under osx?

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-20 18:25

Jag har inte något själv men jag tittade på logitech dinovo edge för ett tag sen och hittade dessa länkar:
http://5thirtyone.com/archives/751
http://www.stuffonfire.com/2006/11/15/logitech-dinovo-edge-with-a-mac/

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 19:51

Så med lite workarounds så fungerar allting. Då kan jag ställa min MB brevid TVn, väcka den till liv och med enbart dinovon styra alltihopa, så slipper jag musen. Blir till att beställa ett stycke

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 20:57

Jag kör DiNovo Edge med ControllerMate för att helt utnyttja tangentbordet. Har gjort så ganska länge nu och det fungerar toppen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-25 14:24
Ursprungligen av hkim:

Jag kör DiNovo Edge med ControllerMate för att helt utnyttja tangentbordet. Har gjort så ganska länge nu och det fungerar toppen.

Hur har du lyckats att få specialknapparna att fungera (F-knapparna med fn-tangenten nedtryckt samt knapparna vid sidan om tangentbordet)?

När jag snabbt testade controllermate så gav inte programmet utslag när jag tryckte på någon av dessa knappar.

• Medlem
  • Harestad
  • 2008-06-25 14:41

Oh, har ett dinovo edge sen några månader tillbaka men har inte testat controller mate. Hade vart fint att kunna kicka igång några fler tangenter än de som fungerar efter parningen med mac os. På deras sajt kan man läsa detta om vilka tangenter som inte har stöd:

Logitech diNovo Edge
With / Without the bundled Logitech Bluetooth receiver

... the diNovo Edge is partially compatible with ControllerMate. ControllerMate does not see the "Phone", "Custom A", "Custom B", "Custom C", "Custom D", "Media On", "Media Off", or "fn" buttons.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-26 12:54

scheise

1
Bevaka tråden