Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD med foton

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-14 10:16

Finns det nått fräscht program att bränna ut en dvd med ett xxxx antal bilder på så jag kan lira den i en stationär dvd spelare?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-14 12:26

Hmm hört talas om iDVD?

• Medlem
  • 2007-08-14 12:59

Jo men visste inte att det gick att göra nått sånt där. Lite därför jag frågar kanske men vill du va dryg så go ahead

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-14 14:08

Nej det var bara en fråga om du hört talas om det programmet? Det följer ju med alla nya Macar man köper, men jag vet ju inte om du sitter på en ny eller gammal mac. Förlåt att man frågar.

Jag använder alltid iDVD till detta.

Släng ihop ett fotoalbum i iPhoto med bilderna.
Välj ut ett par LUGNA låtar i iTunes, lägg dem i en spellista som du kallar "Bildspel"

i IDVD knyter du hop bildspelen med musiken, välj lite menypynt och vilka bilder du vil ha i menyn.

Vill du bveta mer eller ha en exempelskiva hemskickad? kontakta mig...

Lägger du in flera bildspel på en DVD så får du en snygg meny att välja på sedan.

Dessutom kan man väl i iDVD välja att högupplösta versioner skall sparas tillsammans med bildspelet på dvd-n. Bra om mormor/kusinen/kompisen/valfri annan mottagare vill skriva ut bilderna på skrivare eller skicka till framkallning på fotopapper.

Hur funkar det med platts osv, lat os saga att man bara vill ha lag upplosta foton, hur manga kan man ha? hur raknar man ut det?

Med bara lågupplösta bilder borde det få plats en djävulusiskt massa bilder på en DVD...

7000+ bilder?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 00:06

Du kan ju enkelt kolla upp den ungefärliga storleken på bilderna och sedan räkna ut hur mycket plats dessa kommer att ta (använd miniräknaren.)

En annan smart grej man kan göra är att använda Disco som har funktionen Disc Spanning. Du berättar vilka filer du önskar bränna för programmet och tillbaka får du info om hur många DVDRW/DVDR/CDR/CD skivor du behöver för att få plats med allt detta.

• Medlem
  • 2007-08-24 11:12

Måste man använda iPhoto för att göra bildspel på DVD?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-24 11:16
Ursprungligen av Enar:

Måste man använda iPhoto för att göra bildspel på DVD?

Nej... man måste använda iDVD.

• Medlem
  • 2007-08-24 15:33
Ursprungligen av Spooky:

Nej... man måste använda iDVD.

Okej. Hittade ingen "make bildspel", men jag får väl leta vidare.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-24 15:40
Ursprungligen av Enar:

Okej. Hittade ingen "make bildspel", men jag får väl leta vidare.

Se bilden.

• Medlem
  • 2007-08-24 16:31
Ursprungligen av Spooky:

Se bilden.

Ja, har man sett. Jag är dum i huvet. Tackar!

1
Bevaka tråden