Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD-ikonen hamnar inte längst upp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag lyckats få ett lamt problem... Det är så att när jag startar upp datorn så vägrar Macintosh HD-ikonen hamna längst upp till höger som den ska! Istället lägger den sig längst ner i den lilla raden av ikoner jag har på skrivbordet.

Jag har reparerat skivbehörigheter, dubbelkollat statskiva, kört ett varv i Maintenance men inget verkar funka! Hur fasen ska jag komma tillrätta med detta? Jag blir helt knäpp av att flytta ikonen till dess rätta plats varje gång jag startar datorn!

Se till att ha ordentligt med utrymme runt HD-ikonen.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-08-24 14:52

Du har inte ställt in skrivbordet på någon automatisk sortering?

Sorry, glömde uppdatera detta.

Jag har löst problemet och det hela verkar vara nån cp-bugg.

Jag klickade ur "ordna automatiskt" för skrivbordet och flyttade om alla (4) ikoner jag hade för att kolla så att HD-ikonen inte hamnade på sitt standardställe och rebootade datorn. Detta verkade funka på nåt sätt: HD-ikonen stannade på samma ställe där jag hade flyttat den.

Jag kryssade åter i "ordna automatiskt" och flyttade tillbaka ikonerna till de positioner jag ville ha de i (med Macintosh HD-ikonen längst upp till höger) och startade om datorn. Voiala - nu hamnar allt där det ska!

Ok: problemet är löst, men hur fan uppstod det från början?? Jag menar, en vacker dag dök HD-ikonen bara upp på fel ställe!

1
Bevaka tråden