Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köra OSX server?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett par websidor på min iMac 800 (som är uppe 24h/7dgr. Nu funderar jag på att skaffa OS X Server och då undrar jag, om jag kan fortsätta köra samma mjukvara (Indesign, Digital Performer m.m.) under OS X server.
Jag vill alltså använda samma burk till min dagliga användning och som web server.

Orsaken till att jag vill köra OS X server är att jag inte kan unix och har heller inte tid att lära mig. Det verkar smidigt att konfigurera apache med OS X server.

Tips och råd emotses med tacksamhet!

/Erik

• Medlem
  • 2002-11-12 14:24

Det är inga problem alls, den enda egentliga skillnaden mellan OS X "Client" och OS X Server är 50Mb programvara och konfigurationsklienter. I övrigt är de identiska.

Om det är rätt väg att gå, tja det är upp till var och en, du kanske skulle ta en titt på 4D Webstar som är ännu mer "macigt" som webserver betraktat. Körde Webstar under OS 9 men har inte funnit något behov av att testa under X, men som alltid har de flesta olika behov.

Orsaken till att jag vill köra OS X server är att jag inte kan unix och har heller inte tid att lära mig. Det verkar smidigt att konfigurera apache med OS X server.
Tips och råd emotses med tacksamhet!

Jag skulle verkligen inte rekommendera OS X server - det är väldigt komplicerat och ingenting för den som inte gillar UNIX. 80% av tiden ägnar man i terminalen - GUI är inte speciellt utvecklat överhuvudtaget. Kör Webstar istället!

[ 14 November 2002, 08:36: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

1
Bevaka tråden