Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara en liveström i QTSS??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-16 21:38

Tjenare, vänner experter!

En liten fråga om Quicktime Streaming Server. Är det så illa, som det är för oss, att man bara kan köra en liveström i taget?
Alltså, vi kör en perfekt QT-ström via Quicktime Broadcaster (från en dator till servern) och det fungerar kanonbra. Men kopplar vi upp en ny ström från en annan dator och riktar in QT-player mot den nya strömmen, så visar den i alla fall den live-ström så är på från början, alltså den första strömmen, fast vi siktar på ny mapp och ny sdp-fil.
Detta har fått oss att misstänka att det bara går att köra en liveström i taget i QTSS.

Har vi fel, eller har vi rätt? Om det nu är så att det bara går att köra en i taget, och någon vet detta, så skulle det vara trevligt om ni berättade det, så vi slapp böka med att lösa ett problem som inte kan lösas.
Om någon här vet hur vi ska lösa problemet är jag mycket tacksam för svar.

För Maccen, i tjänsten/
Mats
http://www.maclabbet.com
(därifrån kan man kolla på liveströmmen)

Du kan köra hur många strömmar som helst från QTSS. Det är bara hårdvaran och bandbredden som sätter stopp.

Hur har ni ställt in configfilen?

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-17 03:44

Christopher: Tja, vi har nog ställt in den som den ska ställas in. Vad vi vet, om du nu menar QT-gränssnittet. Vi har kört både rätt på hela hårddisken som QT-streaming, och så testat mot en speciell mapp. Men det blir samma resultat. Vi blir galna.
Har du testat flera strömmar samtidigt? Vet du någon som fått det att fungera?

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-17 03:50

By the way, vi har Gb-lina i kommunen, så det finnas fart, det är inte det.

Ja.. Vi har kört från kongresser, STHLM Pride m.m (fast då sket det sig tack vare Telia som lyckades sänka linan i en vecka)

Det är lite svårt att säga exakt vad som har strulat här.

Vilken QTSS version har ni? OS X version? QT version?

Låt mig komma tillbaka under dagen.

[ 17 November 2002, 09:46: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Det här var ett intressant problem. Faktiskt aldrig provat o streama flera sourcar till en o samma streamserver.

MEN det bör fungera, man kan ju ha flera olika playlists igång samtidigt så jag ser inte varför det skulle göra någon skillnad. Om det inte är så dumt att man bara kan ha en .sdp fil igång.

Om vi utgår ifrån att det fungerar så ligger troligen felet i Broadcast inställningarna.

Kolla dom noggrant igen

Det du får göra är
att byta porta, en av anledningarna till att .sdp finns. Kör med jämna nummer och kör +2 på de två standardportar som finns så ska det fungera.

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-18 22:57

Okej, tack för tipsen, hoppas det kommer att hjälpa. Jag har haffat en unix-lirare som kommer att gå in och böka lite med portarna (något min begåvning inte räcker till med). Jag rapporterar här om hur det går.
Någon som har fler råd är ni välkomna att trycka ner dem här också.

/Mats

Thats the way to do it.. Så

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-20 20:56

Okej, problemet löst. Jag missuppfattade dig först, om portar, det var ju alls inga UNIX-trix på servern för att få till det där, nä, det var ju lätt-som-en-plätt-portarna, dvs under network i Quicktime Broadcaster programmet på den dator som suger in bilderna. Så nu kör vi flera strömmar samtidigt, alla ivägtutade från olika portar, till samma server.
Tackar tackar!

/Mats

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-11-20 20:56

Okej, problemet löst. Jag missuppfattade dig först, om portar, det var ju alls inga UNIX-trix på servern för att få till det där, nä, det var ju lätt-som-en-plätt-portarna, dvs under network i Quicktime Broadcaster programmet på den dator som suger in bilderna. Så nu kör vi flera strömmar samtidigt, alla ivägtutade från olika portar, till samma server.
Tackar tackar!

/Mats

1
Bevaka tråden