Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rack till xserve ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har något att rekomendera ? ( billigt/bra )
Hur vet man vilka som passar ?
Varför gör inte apple världen snyggaste rack ?

/J - som ska beställa två xserve nästa vecka

Orden billigt och bra går sällan bra ihop när det gäller rack. Det viktigaste är att de är verkligt stabila, går att konfigurera om på exakt det sätt man vill ha det och sen får det egentligen kosta vad det vill.

IBM säljer faktiskt ruggigt läckra rackskåp i svart med glasdörr. Men de kostar där efter...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-20 20:09

Elfa har en del i området. Under rubriken "Inkapsling".

Till exempel Högskåp Proline, 1,8 - 2,0 m.

Man bygger oftast skåpet som man själv vill ha det, med ventilation och dylikt.

För att se vad som passar, jämför Apples krav med skåpets specifikation.

Rittal har också ett stort sortiment.
http://www.rittal.se/hb30pdf/HB30_natverksskap.pdf

Lägsta pris har ofta AESP. Många återförsäljare jobbar med AESP sortimentet - dom är väldigt bra att göra affärer med faktiskt.

Apropå Apples krav (som jag inte läst) kräver dom ett racksskåp med fläkt o allt, jag hade tänkt o stoppa in servern i samma rack som våra switchar..dom står bara i ett rack - inget skåp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-23 17:35

Med krav menar jag snarast bredd och djup som är standard, så du inte köper något exotiskt rack. Sen är det väl bara att se till att det håller sig svalt, som alltid...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-27 09:11

Hehe, det är väl så här ni vill ha det fast med X Serve, eller???

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-27 09:15

Skämt åsido, kolla in dessa. serverrackar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 18:08

Någon som har erfarenhet av APC´s rack. Jag såg att Apple har dessa i sitt sortiment på Amerikanska Apple Store.

Jag bad Dustin om prisuppgift/att ta in bland annat ´4 Post Open Frame Rack Black finish´ (AR202), detta torde passa Xserve då Apple säljer dem, alla mått ser bra ut med. Någon som sett den i verkligheten? Rekomendationer? Finns det bättre i andra fabrikat. Jag har inte hittat ett bättre öppet 4-post-rack.

Produktinfo hos APC

Produkten hos Dustin

Köpte precis ett AESP 180 cm högt för 5 800 kr var helt ok kvalité. Gör dock inte dundertabben och köp ett 60 djupt, xServe är 71 cm djup. Jag vet en kille som gjorde det och han fick glatt montera ned det igen skicka tillbaka det efter det att hans xServer anlänt.

Inga namn men det var jag.

Alltså: köp en 80 djup!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 22:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Köpte precis ett AESP 180 cm högt för 5 800 kr var helt ok kvalité. Gör dock inte dundertabben och köp ett 60 djupt, xServe är 71 cm djup. Jag vet en kille som gjorde det och han fick glatt montera ned det igen skicka tillbaka det efter det att hans xServer anlänt.

Inga namn men det var jag.

Alltså: köp en 80 djup!

Vilka åf har AESP, exempel. Vilken modell köpte du?

[ 14 Augusti 2002, 22:04: Meddelandet ändrat av: marcus ]

Jag köpte igenom MacSupport i Lund/Malmö.

1
Bevaka tråden