Jag får det dock inte att fungera med min k800. Har testat att skicka till mig själv och till andra kontakter utan resultat.
Ska kanske förtydliga mig lite grann. Jag har alltså haft en sådan mobil (SE K800I) sedan ca 1 år tillbaka. Först var jag tvungen att tokhacka iSync och Address Book, men sedan släpte Apple ett halvhjärtat stöd för K800I (då bara för iSync) så jag är fortfarande tvungen att hacka enligt yesbutno-siten för att få SMS etc att fungera i Address Book. Notera att själva synkningen av data från Address Book fungerar, men inte extratjänsterna (via högerklick på fält etc).
När jag klickat på BT-ikonen i Adressboken, plingar mobilen till om jag vill använda den som ett modem - där jag väljer Ja. Något fel?
Hmm, det där känns inte bra.
Du kommer att få en fråga med ett lösenord du du parar (OBS att detta inte görs i Address Book eller iSync utan i Bluetooth Setup Assistant) mobilen med datorn. Detta behöver bara göras en gång. Efter detta kan det vara bra/praktiskt att ställa om en parameter för din dator i mobilen i listan över enheter i bluetooth-inställningarna. Ändra i Tillåt anslutning från Fråga alltid -> Tillåt alltid. Det gör att anslutningen mellan dator och mobil sker utan inblandning av dig som användare.
Men för att återgå till ditt problem: är du säker på att du har parat din telefon med datorn? För jag har aldrig fått fråga om modem-uppkoppling när jag trycker på bluetooth-knappen i Address Book.
Behöver landsnumret (ex 0046) stå med i början av mobilnumret?
Nej, det behöver det inte göra. Dock kan jag rekommendera att alltid skriva in numret med +46 (för Sverige då) eller respektive land. Då fungerar numret oavsett vilket land som du ringer från. Mobiler de senaste åren har inbyggd funktion (eller är det operatören?) som gör att +46 strippas automatiskt i Sverige, men ligger kvar i utlandet.