Jag bestämde mig att pröva apples mailserver med främsta skälet att slippa lägga upp användare i två system parallellt. Jag har läst en del negativt om apples mailserver, och nu har även jag upplevt en hel del krångel; plötsligt tar den inte emot anslutningar längre. Igår rotade jag runt i olika inställningar i flera timmar och nu går den igen, fast hur länge..? Tidigare har jag kört SIMS (Stalker internet mail server), som jag tycker har varit en utmärkt mailserver. Tyvärr verkar den inte finnas för OSX. I OSX mailserver är det irriterande att man har så dålig koll på enskilda mailkonton, tex hur mycket mail en visst konto fn innehåller. I Stalker lagras mail i en fil per användare. I OSXmail ligger rubbet i en bamsefil som åtminstone jag inte får ut något vettigt ur ifall jag tittar i den. Det finns en inställning som heter "Allow IMAP administrator access". Det låter som något där jag kan manipulera med enskilda kontons post, men hur drar jag nytta av det? Finns det ngt särskilt program som jag kan använda för det?
Mina frågor:
- Rekommendation om annan mailserver till OSXServer, helst som drar nytta av samma användaruppgifter?
- Allmänna åsikter och tankar om OSXmailserver vs andra alternativ?
(Visst kan jag sätta upp Stalker på en gammal burk, fast jag vill inte riktigt ge upp så lätt..!)
Tacksam för synpunkter!
/å