Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avid på en MacBook Pro...under Windows?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 12:00

Ok, kanske inte riktigt passar här men en kollega till mig ska köpa en MacBook pro 15". Knixet är att han har en kopia av Avid för PC som han tänkte använda under Windows och köra resten under Mac OS X.

Någon som vet om Avid har några speciallösningar som gör att detta inte fungerar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 14:29

Det borde fungera utan problem även om jag vet AVID's produkter är på g för OSX / Intel snart också.

Men en MacBook Pro med Windows XP lär köra de flesta av AVID's mjukvaruprodukter utan problem.

Det borde fungera som på PCn.

Är det sant? Ska Avids produkter återkomma till Macen? Mycket intressant. Då kanske brorsan äntligen kan byta till Mac då...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 10:01

Ska AVID's produkter återkomma till Macen? När lämnade man den?

Det finns produkter som bara finns tiil Windows dock och efter uppköpet av Liquid förra året så blev utbudet ännu större för den plattformen. Men AVID's mjuk- och hårdvarubaserade lösningar har generellt funnits för såväl MacOS som Windows.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 19:18

Ok, tack för hjälpen.

Kunde han köra Avid under XP på en Macbook Pro?

Jag trodde inte det varit möjligt att använda Avid på Intel-mac förrän version 5.7 (då i OSX).

Kommer inte fungera på MacBook som inte är pro? Enligt denna lista över
qualified_mac_notebooks är det (utöver iMac och Mac Pro) MacBook Pro som gäller. Tror det hänger på grafikkort/grafikkrets. Har jag förstått det rätt att MacBook inte har något regelrätt grafikkort?

Jag har en studentvariant av äldre Avid-version som jag trodde man inte kunde få att rulla på bärbar Intel-mac... Tänkte köpa en rejäl kloss från HP istället.

1
Bevaka tråden