Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel HUR

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sliter mitt hår i jäkt efter en lösning. Jag har ett 40-tal bilder som jag vill lägga som ett bildspel för senare uppspelning på en 50tums skärm på en mässa.

Började att försöka i imovie som efter två och en halv timme kraschade. Kavlade upp ärmarna och började på nytt i iphoto. Hur enkelt som helst - till jag skulle exportera till en quicktimefil och inte kan välja eget format (bilderna ligger i 1280x168). Köper quicktime pro och tror att allt är fine and dandy. Då kan jag välja att göra bildspelet via quicktime och sedan spara i valfritt format MEN jag kan inte lägga till specialeffekter. Detsamma gäller IDVD.

Vilket utlägg! Summan av kardemumman är väl egentligen - vet du hur jag kan göra ett bildspel med effekter och spara i ett format som dels fixar effekter, dels kan sparas i valfri storlek. (Bildspelet kommer spelas på dvd i pc kopplad till skärm).

/Trött

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-30 22:46

Testat Keynote?

Var hittar man det?

Hittade det. Jag testar. Sjuuukt vad svårt detta blev. Och jag som låtsades att jag var en fena på det. önskar jag tagit betalt per timme. Tack. Hoppas det funkar.

1
Bevaka tråden