Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utöka min-gränsen för grafikkortet på Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Som de flesta vet har Macbook bara 64 (80) mb grafikminne som det delar med ram-minnet. Dock så klarar grafikkresten Gma 950 av att ta del av runt 200 mb av ram-minnet som justeras dynamiskt (i Windows, vad jag har läst). Finns något sätt att kringå min-gränsen för hur mycket ram-minne som används i Mac OS X?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 19:39

Vad jag vet tar grafikkortet så mycket minne det behöver beroende på hur grafikintensivt program du använder är.

Ursprungligen av boris91:

Vad jag vet tar grafikkortet så mycket minne det behöver beroende på hur grafikintensivt program du använder är.

Det fungerar bara i Windows, om jag har förstått det rätt.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303407

"The GMA 950 allocates a base amount of 80 MB for video and boot processes at startup."

"Mac OS X may make additional main memory available to the graphics processor for texture use beyond the base 80 MB amount mentioned above, depending on the application being used. The most common types of applications that request more system memory to be used as graphics memory are 3D and graphics-intense applications."

Men det finns inget sätt att ställa in det.

Ursprungligen av Rickard A:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303407

"The GMA 950 allocates a base amount of 80 MB for video and boot processes at startup."

"Mac OS X may make additional main memory available to the graphics processor for texture use beyond the base 80 MB amount mentioned above, depending on the application being used. The most common types of applications that request more system memory to be used as graphics memory are 3D and graphics-intense applications."

Men det finns inget sätt att ställa in det.

Är rädd för det. Har googlat som en tok man inte hittat något svar. Lite synd ändå.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-01 02:44

Samma dokument läste jag och skrev det här.

Står även att grafikkortet blir lite snabbare om minnerna sitter i par.

1
Bevaka tråden