Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dessa webbläsare och OS använder 99.se besökarna

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gillar Opera eftersom man kan dra ner torrents direkt i webbrowser och inte behöver något extra program. Snabbvalen i ny flik är nice också och förhandsvisningen som dyker upp om man håller pekaren över en flik. Ah, Opera är skitnice. Något svårt att ställa in om man vill ändra vissa saker, men det kan man leva med. Kör alltså Opera på Windows. Fast när jag är ute på landet kör jag FF, orkade inte dra igång och ställa in allt i Opera som jag har det hemma.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-09-02 17:12

Hehe..det är nog jag som är skyldig för surfandet med Wii i statistiken. Händer ibland att jag surfar runt med den, mest för att det är så annorlunda.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-02 17:29

Jag är en firefox-fetischist. Så är det bara. Visst gillar jag Safari men när inte alla sidor funkar i den än så...

Jag har aktivt valt att använda Safari (3) i OS X, står inte ut med Firefox, de få gånger jag behöver en annan browser använder jag Opera.

Va?! Ingen som kör lynx?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-02 18:18

Ingen som kör Shiira heller?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-09-03 20:42
Ursprungligen av boris91:

Ingen som kör Shiira heller?

Konstigt! Själv har jag i princip bara använt Shiira den senaste månaden, den nya versionen är superstabil och fullscreenmode är helt underbart.

  • Medlem
  • 2007-09-02 19:41

Har kört Opera sedan version 2, eller så. Det tar ett tag att vänja sig vid utseendet - visst. Men på äldre maskiner så märks det verkligen att det är en snabbt och minnessnålt program. Har kört FF, men orkar verkligen inte med att uppdatera alla plug-ins varje gång den uppdateras. Kan ha blivit bättre, men Opera har allt jag behöver. Arbetspass är guld värt!

Jag har surfat på 99:an med Wii några gånger hos en polare, tycker det är rätt omständigt dock.

jag blev lite intresserad av det som niclasc skrev att firefox var den som fungerade sämst. jag har använt en del webbläsare och tycker firefox är överlägset bäst. niclasc skrev att firefox tar mkt minne och att man är tvungen att installera alla funktioner man vill ha. Det tycker jag är bra för då slipper man ha en massa funktioner man inte använder. Om man vill slippa nått i firefox så avinstallerar man det bara, och om man vill köra så basic så möjligt så installerar man inte tillägg utan kör bara med den rena webbälsaren. tycker jag är bra! dessutom så krånglar mitt firefox nästan aldrig. Det hänger sig aldrig och det kan läsa alla hemsidor jag ärinne på bättre än IE

Ursprungligen av natanael:

jag blev lite intresserad av det som niclasc skrev att firefox var den som fungerade sämst. jag har använt en del webbläsare och tycker firefox är överlägset bäst. niclasc skrev att firefox tar mkt minne och att man är tvungen att installera alla funktioner man vill ha. Det tycker jag är bra för då slipper man ha en massa funktioner man inte använder. Om man vill slippa nått i firefox så avinstallerar man det bara, och om man vill köra så basic så möjligt så installerar man inte tillägg utan kör bara med den rena webbälsaren. tycker jag är bra! dessutom så krånglar mitt firefox nästan aldrig. Det hänger sig aldrig och det kan läsa alla hemsidor jag ärinne på bättre än IE

Ahh, charmen med forum, ingen tycker som den andra:cool:. Välkommen förresten!

Jag har surfat på 99.se med en iPhone och jag vet att flera andra har det, så den borde dyka upp i statistiken också så småningom.

Själv kör jag Safari på mac. Har testat FF men föredrar safari.. men jag anvnder både FF och camino ibland.
På PCn kör jag alltid FireFox, förutom på handelsbanken där jag använder IE.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har surfat på 99.se med en iPhone och jag vet att flera andra har det, så den borde dyka upp i statistiken också så småningom.

Den kanske registreras som en macintosh? och safari kör den ju redan, så den kanske blir "döljd" i statistiken...

Fast det är bara en vild gissning från min sida, jag har egentligen ingen aning

Ursprungligen av PiktorPucci:

Den kanske registreras som en macintosh? och safari kör den ju redan, så den kanske blir "döljd" i statistiken...

Fast det är bara en vild gissning från min sida, jag har egentligen ingen aning

Ja, jag vet inte riktigt hur Google Analytics hanterar iPhone. Identifieringsträngen från iPhone ser ut ungefär såhär:

Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU like Mac OS X; en) AppleWebKit/420+ (KHTML, like Gecko) Version/3.0 Mobile/1A543a Safari/419.3"

Jag är en av de få som använder OmniWeb. Trodde vi skulle vara några fler som använder den men dess glansdagar är väl till viss del över.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag är en av de få som använder OmniWeb. Trodde vi skulle vara några fler som använder den men dess glansdagar är väl till viss del över.

Har provat demon och den var ruggit snabb.
Jag kör Brandräven på Intelmac och har inte riktigt bestämmt mig för om Omniweb är värd sina kronor, snabbt gick det iallafall.

jag har funderat på vad man kan göra för att surfa bättre i mobilen. Jag har en sonyericsson k610i mer 3g men den fungerar inte så bra när jag t ex försöker läsa ett forum. Det kanske är lite för avancerat med en mobil, men grejen är att jag kommer in på forumet och ganska långt, men när jag ska läsa någon tråd så blir fönstret helt vitt. kan man göra nått för att kunna läsa i ett forum, kanske ett extra javaprogram eller nått?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-03 20:51
Ursprungligen av natanael:

jag har funderat på vad man kan göra för att surfa bättre i mobilen. Jag har en sonyericsson k610i mer 3g men den fungerar inte så bra när jag t ex försöker läsa ett forum. Det kanske är lite för avancerat med en mobil, men grejen är att jag kommer in på forumet och ganska långt, men när jag ska läsa någon tråd så blir fönstret helt vitt. kan man göra nått för att kunna läsa i ett forum, kanske ett extra javaprogram eller nått?

Testa Opera mini: http://www.operamini.com/beta/

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-03 15:33

Jag skulle köra Safari om det fanns en lika smidig och billig lösning att synca bokmärkena på jobbet med bokmärkena hemma som Foxmarks gör för Firefox. AdBlock Pro saknar jag också till Safari. Annars är ju Safari snabbare och roligare att använda men det räcker inte för mig.

Jag kör Firefox, har diggat Mozilla sedan 2000 (innan dess använde jag Netscape 4.78 som sista version innan jag bytte till Mozilla 0.8).

Safari har jag testat och den har sina finesser, däremot gillar jag inte webbläsare som kräver OS-uppgradering för att få en ny version och därför har jag inte fallit för den.

Mobilt surfar jag med Nokias Safari/KHTML-baserade MiniMap. Fungerar mycket bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 22:52

Well... jag får också öka andelen Opera-användare i den här tråden. Jag switchade nyligen från Windows (där jag kört Opera i flera år). Men eftersom jag var öppen för förändringar prövade jag både Safari, Camino och FF. Till sist kunde jag dock inte se annat än att Opera fungerade bäst för mig. Snabb, relativt rersurssnål och numera gratis. Har i likhet med FF många funktioner som gör surfandet effektivare och roligare - men nästan alla är inbyggda så jag slipper hålla reda på och försöka få en massa plugins att fungera ihop. För webb-utveckling finns förvisso många bra FF-plugins som jag ibland använder - men Opera är betydligt stabilare i dagligt bruk.

Utseende var lite speciellt först men med ett Mac-skin ser det ut som andra program. Jag har hört av flera att Opera på Mac var riktigt usel några versioner tillbaka - men så är det definitivt inte nu. Värd att pröva för den som inte gjort det!

Jag bidrar med safari på windows!

vart lite överaskad när jag såg Wii, visste inte ens att det gick!

Kul läsning iaf! *tummen upp*

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-09-04 11:19

3. Firefox på Macintosh: 21% där ser man?!

tror mig komma i håg att Firefox var först med flertal flikar #T
vilket för min del är var ett super alt.. sen har man bara rullat på med FF
ska bli intresant med 3,0 sv/vertionen

men jag kanske har fel?!

Ursprungligen av Trisen:

3. Firefox på Macintosh: 21% där ser man?!

tror mig komma i håg att Firefox var först med flertal flikar #T
vilket för min del är var ett super alt.. sen har man bara rullat på med FF
ska bli intresant med 3,0 sv/vertionen

men jag kanske har fel?!

Du har fel, Opera var först. =P

version 3.0? Är det på G redan? vi är ju bara precis uppe i 2.0.0.6?
Hia dig lite va

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-09-04 23:27
Ursprungligen av RockyMontana:

Du har fel, Opera var först. =P

version 3.0? Är det på G redan? vi är ju bara precis uppe i 2.0.0.6?
Hia dig lite va

yeep förhastade mig lite....;)

Men en fråga såg en kolega som stylat om sitt Firefox i översikts menyn..?
Knappar feldt flikar typsnitt o dyl svart tonat desutom..

Vad är detta för styling? inte för att webb läsaren blir bättre men....
nån plug måtte det vara? såg rätt Stylat ut!! maskinen var en svart MB 2,16

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 11:26

Jag har surfat på 99.se med en Motorola digitalbox, tror jag i varje fall.

Hade inte Chimera (numera Camino) flikar före Firefox ens fanns?

Blandar jag ihop det när jag säger att Netscape och Mozilla var samma läsare i mitten av 90talet och att de splittrades sen och blev två olika?
Opera var väl först dock...

Ursprungligen av extremetech:

Opera was the first browser of all to feature tabbed browsing windows, debuting them in 1995. We think the browser does a darn good job implementing tabs in terms of usability and visibility, as well. The clear "Add new tab" button, and the default ability to close every tab—and now, when you hover the cursor over a tab, you get a thumbnail of the site on that tab—all show Opera to be a forerunner in the tab department. Of course, we're sure there are Firefox extensions that enable these behaviors, but having them built into the default application is nice.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1990846,00.asp

Det finns themes att hitta om du gå på Tools -> Add-Ons, sen andra fliken som heter Themes, där kan du rota reda på hur du vill att just DITT Firefox ska se ut!
(lät jag som en säljare nu? )

tack för påminnelsen, jag har default, och det är skitfult

edit:
Oups, du måste klicka på Get themes längst ned i högra hörnet också!

Bevaka tråden