Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webmail-applikation föredrar ni?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska sätta upp en webmail-applikation på OS X Server men är lite rådvill om vilken jag ska välja. Kommer förmodligen använda inbyggd mail-server, men kanske låter EIMS snurra på annan burk istället.

Så, ut med språket, vilken webmail-produkt använder ni och varför valde ni den?

Mina krav är att utseendet ska kunna modifieras (inga fixa loggor eller reklam-banners) och att det inte ska vara utomjordiskt jobbigt att administrera. C:a 20 mailanvändare är det...

/Per

Varför inte prova Communigate PRO?
Web-mailen är ganska ok, och jag tror att du kan modifiera utseendet efter behag (?)
För 20 användare är priset inte mycket att fundera över.
Jag skulle nog inte köra mail-servern på samma maskin som filservern, dock... Vi har vår mailserver på DMZ och jag vet inte om jag skulle vilja ha filservern där - i tryggt förvar bakom en tillförlitlig brandvägg vill jag ha den!

Word! Som en hiphopare skulle säga.

Självklart vill man inte ha filservern utanför lås och dom. Har man bara tillgång till en dator så man skaffa sig en bättre Firewall som kan släppa genom rätt saker till mailservern... och så man kan få vettigt logginfo så man vet om någon är inne och fixar och trixar...

1
Bevaka tråden